Firmy prowadzą rocznie dziesiątki przetargów na usługi reklamowe, mediowe czy PR. W zdecydowanej większości przypadków skrzętnie chronią informacje na ich temat, a nazwy i liczby ich uczestników trzymają w wielkiej tajemnicy. Dlaczego? Wybierają przecież profesjonalnych dostawców usług, co powinno świadczyć o ich wysokich kompetencjach. Czego obawiają się marketerzy? Przed czym chcą się uchronić?
Wyniki Mediapanelu za styczeń zostaną opublikowane ponad tydzień później niż zwykle. To pokłosie decyzji Wirtualnej Polski Holding, która w ramach badania nie korzysta już z audytu. Odpowiadające za Mediapanel firmy PBI i Gemius wyjaśniają, że wykryły „nieścisłość w produkcji internetowych wyników badania”.
Temat anonimowości w mediach społecznościowych nieustannie grzeje i polaryzuje użytkowników tychże mediów. W ostatnich dniach pojawiła się kolejna dyskusja, którą zapoczątkowała psychoterapeutka i medifluencerka Maja Herman, zgłaszając na Policję hejtera, kierującego wobec niej groźby karalne. - Czy zlikwidowanie anonimowości ograniczyłoby hejt? Uważam, że nie do końca - ocenia Wojtek Kardyś.
Platforma Max podwyższyła w Polsce ceny pakietów Podstawowego i Standardowego. Przedstawiciele Polsat Box i Orange Polska zapewniają Wirtualnemedia.pl, że ceny ofert z serwisem streamingowym Warner Bros. Discovery nie zmieniły się. Canal+ wyjaśnia, że jeśli zmiany nastąpi, to najpierw dowiedzą się o nich klienci.
Radio jest liderem w zakresie słuchania treści audio - wynika z najnowszego badania Total Audio, zrealizowanego na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. Streaming muzyki zajął drugie miejsce.
W Czechach oficjalnie uruchomiono trzeci ogólnokrajowy multipleks DAB+. Polski Urząd Komunikacji Elektronicznej od 2022 roku nie rozpisał konkursu na operatora pierwszego. Witold Tomaszewski, p.o. rzecznik prasowy UKE w rozmowie z Wirtualnemedia.pl nie wyklucza, że stanie się tak po starcie konkursu dotyczącego MUX-5 naziemnej telewizji cyfrowej.
Zmiany w zespole programu „Uwaga!” nadawanego w TVN. Nowe stanowiska objęli Jacek Kaczmarek i Joanna Pęcherska-Fiałek – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Liderem rynku radiowego w Polsce w okresie od listopada ub. r. do stycznia br. było RMF FM. Drugie miejsce zajęło Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
Microsoft poinformował, że LinkedIn odnotowuje rekordowe zaangażowanie użytkowników, a liczba komentarzy na platformie wzrosła o 37 proc. rok do roku. Miliony użytkowników zarejestrowało się w usłudze LinkedIn Premium, która zarobiła w ciągu ostatnich 12 miesięcy aż 2 mld dolarów.
W 2024 roku liczba oryginalnych seriali powstających dla telewizji i streamingu w Stanach Zjednoczonych znacznie spadła, co obserwujemy już drugi rok z rzędu. Twórcy raportu Luminate zwrócili też uwagę na zmęczenie widzów uniwersum „Gwiezdnych wojen” i ogromną popularność serialu na podstawie prozy Harlana Cobena, pt. „Już mnie nie oszukasz”, powstałego dla Netfliksa.
Paweł Wawrzynowicz żegna się z Telewizją Polsat, w której pracował przez prawie 14 lat. Przenosi się do stacji TVP Info - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Według „The Wall Street Journal” Elon Musk wraz z konsorcjum inwestorów złożył ofertę kupna OpenAI za 97,4 mld dolarów. Skonfliktowany z Muskiem współzałożyciel firmy odrzucił propozycję, proponując Muskowi sprzedaż platformy X za 10-krotnie niższą kwotę.
W kanale Wydarzenia 24 (Telewizja Polsat) do grona prowadzących serwisy informacyjne dołączył Emil Górny, dotychczas pełniący w stacji funkcję wydawcy.
Całkowity przychód z reklam tegorocznego finału rozgrywek amerykańskiego futbolu Super Bowl LIX na kanale Fox Television Network wyniósł 801,9 mln dolarów.To 2 proc. mniej niż przed rokiem, kiedy to CBS zarobiło na nich 819,5 mln dolarów - wyliczyło EDO Ad EnGage.
Karolina Niedzielska-Gruca z początkiem marca dołączy do Canal+ Polska. Obejmie stanowisko dyrektorki kreatywnej. Przejmie obowiązki Mateusza Iwana.
Polsat Box Go do końca marca przedłużył promocję, w której obniżono ceny najpopularniejszych pakietów. Mimo braku podwyżek, serwis streamingowy jest krytykowany przez użytkowników za brak udostępnienia seriali przed premierą w telewizji i problemy techniczne z aplikacją.
Laureatka Emmy, Holland Taylor, dołączyła do obsady nowego serialu komediowego Apple TV+ o dwójce „braci”, w którym główne role zagrają Matthew McConaughey i Woody Harrelson.
Do zespołu Data Analytics & Engineering (DAE) spółki Salestube (GroupOne) dołączyło pięciu nowych ekspertów, którzy wniosą do działu kluczowe kompetencje w obszarach analizy danych i zarządzania projektami. Zmiany te są odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie klientów na zaawansowane rozwiązania w obszarze danych i sztucznej inteligencji.
Polska wyrasta na lidera zakupów online w Europie. W porównaniu do respondentów z 12 innych europejskich krajów objętych ankietą, polscy badani plasują się w czołówce, jeśli chodzi o zakupy internetowe. Przeciętny ankietowany Polak kupuje w e-commerce ponad pięć pozycji miesięcznie (5,4) – wynika z najnowszego badania Mastercard.
Ministerstwo Cyfryzacji rusza z kontynuacją kampanii promującej aplikację mObywatel pod hasłem „mObywatel ma łatwiej”. Działania startują 8 lutego i będą realizowane w telewizji, w Internecie i mediach społecznościowych.