Gdzie słuchamy treści audio? Radio popularniejsze od streamingu muzyki
Radio jest liderem w zakresie słuchania treści audio - wynika z najnowszego badania Total Audio, zrealizowanego na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. Streaming muzyki zajął drugie miejsce.
![fot. Shutterstock.com](https://static.wirtualnemedia.pl/media/new/googleDiscovery/678f1f62b8afd_radio-podcastmikrofon.jpg)
Poznaliśmy wyniki badań Total Audio realizowanych przez Adres:Media. Pokazują one, że najpopularniejszym medium audio w Polsce pozostaje radio, które ma 51 proc. udziału w całkowitym czasie słuchania.
Na drugim miejscu znajduje się słuchanie muzyki w streamingu wideo (17 proc.), na trzecim - treści w streamingu audio (14 proc.). Mniej popularne są dziś audiobooki (7 proc.) oraz zapisane pliki muzyczne (3 proc.).
65 proc. badanych korzysta ze smartfonu w celu słuchania treści audio, a w grupie 15-24 lata - nawet 90 proc. Najpopularniejszym urządzeniem pozostaje jednak radioodbiornik, z którego korzysta 71 proc. słuchaczy.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/imagesnew/audio-badania-2024-67aa26cc18f28.png)
Z badań wynika, że rośnie popularność podcastów. Co trzeci użytkownik audio korzysta z nich minimum raz w tygodniu. Podobnie jak audiobooki są najczęściej wybierane przez najmłodszych odbiorców.
Czego słuchają Polacy?
Radio jest liderem pod względem zaufania wśród słuchaczy – 45 proc. badanych ocenia je bardzo wysoko, czyli od 7 do 10 w dziesięciostopniowej skali. YouTube osiąga taką ocenę u 35 proc. badanych, a telewizja - 31 proc. TikTok jest na ostatnim miejscu z wynikiem 16 proc.
Z radia korzystamy głównie rano (6:00-9:00), a wieczorem (18:00-24:00) udział tego medium w słuchaniu zrównuje się z udziałem słuchania treści w streamingu.
- Wyniki badania Total Audio 2024 pokazują, że treści audio są nieodłącznym elementem życia Polaków. Radio wciąż pozostaje liderem, ale widzimy też dynamiczny rozwój podcastów, zwłaszcza wśród młodych odbiorców. Smartfon stał się jednym z wiodących urządzeń do słuchania, co twórcom treści audio otwiera wiele możliwości docierania do odbiorców - przekazała mediom Anna Romaniuk, Partner w Adres:Media.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/imagesnew/audio-badania-67aa26d51b92c.png)
Czytaj także: Musk za zamknięciem Radia Wolna Europa
Dołącz do dyskusji: Gdzie słuchamy treści audio? Radio popularniejsze od streamingu muzyki