Zmalały wpływy z reklam przy Super Bowl
Całkowity przychód z reklam tegorocznego finału rozgrywek amerykańskiego futbolu Super Bowl LIX na kanale Fox Television Network wyniósł 801,9 mln dolarów.To 2 proc. mniej niż przed rokiem, kiedy to CBS zarobiło na nich 819,5 mln dolarów - wyliczyło EDO Ad EnGage.
![Fot. x.com/NFL](https://static.wirtualnemedia.pl/media/new/googleDiscovery/67aae258d077d_superbowl-mecz.jpg)
W tym roku niektóre 30-sekundowe spoty przy Super Bowl zostały sprzedane po ok. 8 milionów dolarów za 30-sek. Przed rokiem maksymalna cena nie przekroczyła 7,5 miliona dolarów.
Reklamy emitowane bezpośrednio przy i w trakcie meczu warte były szacunkowo 652,2 mln dolarów. Były to spoty z 70 emisji reklam, które dały 9,0 mld wyświetleń. W ub.r. w w CBS było to 708,2 mln dolarów, 80 emisji i 9,6 mld wyświetleń.
W tym roku wpływy z transmisji przed i po Super Bowl wyniosły łącznie 149 milionów dolarów ze 190 emisji.
Najaktywniejszą reklamowo kategorią były piwo/cydr/alkohol wysokoprocentowy, które wygenerowały 56,7 mln dolarów z dziewięciu emisji.
Zobacz też: Wszystkie spoty tegorocznego Super Bowl
Ubezpieczenia samochodowe/domowe zanotowały najwięcej emisji w ciągu całego dnia — 18, ligi sportowe (w tym NFL) - 17, a studia filmowe - 15.
Platformy streamingowe w trakcie meczu wyemitowały 4 spoty za łączną wartość 26,8 mln dolarów, marki przekąsek i usługi AI - każda z 4 spotami o wartości 35 mln dolarów, zaś urządzenia mobilne/wearable, kategorie mediów społecznościowych - każda z 3 spotami i odpowiednio 28 mln dolarów i 21 mln dolarów.
W tegorocznym Super Bowl faworyci, czyli Kansas City Chiefs z najlepszym zawodnikiem ligi Patrickiem Mahomesem przegrali z Philadelphia Eagles 22:40.
Dołącz do dyskusji: Zmalały wpływy z reklam przy Super Bowl