Yahoo i Google poprawiają umowę
Firmy Yahoo i Google przesłały do Departamentu Sprawiedliwości USApoprawioną wersję swojej umowy reklamowej.
Przypomnijmy, że w czerwcu internetowi giganci zawarli 10-letniąumowę, w ramach której Google miałoby umieszczać tekstowe reklamyna stronach należących do Yahoo w USA i Kanadzie.
Poprawione zapisy umowy zakładają skrócenie okresu jejobowiązywania z 10 do 2 lat - informuje w swoim internetowymwydaniu The Wall Street Journal, powołując się na anonimowe źródłazaznajomione ze sprawą.
Poza tym kwota jaką Yahoo mogłoby zarobić z reklam umieszczanychna jego stronach przez Google miałaby zostać ograniczona do 25procent własnych dochodów Yahoo z reklam w wyszukiwarkach.Wcześniej Yahoo miało mieć tutaj pełną swobodę. Reklamodawcy Googlemieliby też możliwość wyboru czy chcą się promować na stronachYahoo.
Celem skorygowania umowy jest uzyskanie zielonego światła na jejwprowadzenie w życie od prowadzącego dochodzenie w tej sprawieDepartamentu Sprawiedliwości USA.
Jeśli nowe propozycje zostaną zaakceptowane przez regulatorów,będą one oznaczać znacznie mniejsze zyski dla Yahoo. Firmazakładała wcześniej, że w pierwszym roku obowiązywania umowy zarobina niej od 250 do 450 milionów dolarów. Teraz analitycy szacują, żemoże to być tylko od 80 do 100 milionów dolarów.
źródło: WSJ.com
Dołącz do dyskusji: Yahoo i Google poprawiają umowę