Gwiazdy i humor królują w tegorocznych reklamach Super Bowl. Oto wszystkie spoty
W nocy z niedzieli na poniedziałek odbędzie się finał rozgrywek amerykańskiego futbolu Super Bowl. W trakcie meczu Kansas City Chiefs walczą o historyczne trzy zwycięstwa z rzędu przeciwko Philadelphia Eagles. Jak co roku to nie tylko wielkie święto amerykańskiego futbolu, ale też festiwal reklamy. W tym roku bierze w nim udział ok. 50 marek.
![Reklama DoorDash na Super Bowl, YT](https://static.wirtualnemedia.pl/media/new/googleDiscovery/67a88ea4e55ee_superbowl-doordash.png)
Gromadzący dziesiątki milionów widzów Super Bowl jest doskonałą okazją do przyciągnięcia uwagi odbiorcy.
„Tak trudno jest zdobyć i utrzymać uwagę ludzi — jak wszystko inne w dzisiejszym krajobrazie medialnym — dlatego marki polegają na celebrytach, maskotkach i własności intelektualnej, które mają czynnik „wcześniejszej świadomości”, aby zapewnić, że ich przekaz dotrze” — stwierdza w rozmowie z CNN Paul Hardart, profesor marketingu w Stern School of Business na Uniwersytecie Nowojorskim.
Gwiazdy i sztuczna inteligencja
W spotach na tegoroczny finał nie zabraknie gwiazd i znanych twarzy. I tak np. Meg Ryan i Billy Crystal ujawą, dlaczego w końcu po 35 latach wrócili do filmu „Kiedy Harry poznał Sally” Uber Eats zatrudnia Marthę Stewart i Kevina Bacona, aby promować swój domniemany spisek, że piłka nożna została wymyślona, aby sprzedawać jedzenie (w końcu cyfry rzymskie w Super Bowl LIX wydają się oznaczać „licks”); Stella Artois przywraca Davida Beckhama i dorzuca epizod z Mattem Damonem; Coffee mate zatrudnił Shanię Twain,gwiazda country śpiewa specjalnie przygotowaną piosenkę promującą jej nową zimną piankę.
Jest też sporo reklam z udziałem sztucznej inteligencji. Chris Pratt, Kris Jenner i Chris Hemsworth występują w reklamie Meta promującej okulary zasilane przez AI, podczas gdy Muppety wykorzystują nowe narzędzie AI Booking.com do planowania podróży.
„To powszechny trend, gdy pojawia się nowy produkt lub technologia” — powiedział Hardart, wskazując na reklamy kryptowalut , które zdominowały Super Bowl w 2023 r., oraz aplikacje do obstawiania zakładów, które były popularne w zeszłym roku — obie kategorie nie powrócą masowo w tym roku. „Nie ma lepszego sposobu, aby powiedzieć, że jesteśmy mainstreamowi, niż pojawienie się w Super Bowl” — dodał.
Zobacz też: 8 mln dolarów za reklamę
W ocenia Pedra Howarda, szefa doskonałości kreatywnej w Ipsos Super Bowl wciąż gwarantuje najwyższą uwagę, którą marka może zyskać – To jedyny dzień w roku, kiedy ludzie chcą oglądać reklamy” — mówi. Ostrzega jednak, że wiele z tych reklam „przemyka się niemal bez śladu”.
W Polsce finał tegorocznego Super Bowl transmitować będzie Polsat.
Oto reklamy na tegoroczny Super Bow (dotychczas zaprezentowane, niektóre będą miały premierę dopiero podczas finału):
DoorDash “DashPass Math”
RamTrucks"Goldilocks and the three Trucks"
Disney+ "What If"
Meta+Ray-Ban "Hey Meta, Who Eats Art?
NerdWallet "Genius Beluga"
SToK cold Brew Coffee "Hollywood Magic"
GoDaddy "Act Like You Know"
Totino's Pizza Rolls
Mountain Dew "Kiss From A Lime"
Booking.com "Get your stay ridiculously right"
Reese's "Don't Eat Lava"
Dunkin "The Bean Method"
Pringles "The Call of The Mustaches"
Haagen-Dazs
Dove “These legs: keep her confident”
Coffe-Mate "Foam Diva"
Lay's "The Little Farmer"
Nerds
Skechers
Little Caesars
Stella Artois “David&Dave:The Other David”
Weather Tech "born To Be Wild"
Bud Light
Instacart "We're Here"
Hims&Hers
Uber Eats
Coors Light "Slow Monday"
Hellmann's "When Sally Met Hellmann's"
Michelob Ultra "The Ultra Hustle"
Doritos
Squarespace "A Tale As Old As Websites"
Open AI
Google Pixel
Novartis
Salesforce
Ritz Crackers
Dołącz do dyskusji: Gwiazdy i humor królują w tegorocznych reklamach Super Bowl. Oto wszystkie spoty