Google coraz bardziej w chmurze. 10 proc. więcej z reklam
Alphabet w czwartym kwartale 2024 roku zwiększył przychody o prawie 12 proc., chociaż te z reklam wzrosły nieco słabiej. Za to segment Google Cloud poszedł w górę o 30 proc.
Przychody Alphabetu w czwartym kwartale 2024 roku sięgnęły 96,47 mld dolarów, co wobec 86,31 mld rok wcześniej oznacza wzrost o 11,8 proc.
Całoroczna dynamika wpływów była nieco wyższa: zwiększyły się o 13,9 proc. do 350,02 mld dolarów.
Mniej w sieci reklamowej Google
Wzrost w minionym kwartale obniżył nieco obszar reklamowy, w którym przychody wyniosły 72,46 mld dolarów, o 10,6 proc. więcej niż przed rokiem. Wpływy z sieci reklamowej Google zmalały r/r z 8,3 do 7,95 mld dolarów.
Z kolei przychody z reklam na YouTubie poszły w górę z 9,2 do 10,47 mld dolarów, a z wyszukiwarki Google o podobnych usług – z 48,02 do 54,03 mld.
Pozareklamowy obszar Google’a – czyli subksrypcje, platformy i urządzenia – zanotował zaś wzrost o 7,8 proc. do 11,63 mld dolarów.
Zdecydowanie najmocniej rosnącą linią biznesową Alphabetu jest Google Cloud. Jego kwartalne wpływy poszły w górę o 30 proc. do 11,95 mld dolarów.
Na poziomie operacyjnym kwartalny zysk koncernu zwiększył się r/r z 23,7 do 30,97 mld dolarów, a marża – z 27 do 32 proc. Zysk netto poszedł zaś w górę z 20,69 do 26,54 mld.
W całym 2024 roku rentowność koncernu przekroczyła pułap 100 mld dolarów: zysk operacyjny wzrósł z 84,29 do 112,39 mld dolarów, a zysk netto – z 73,79 do 100,12 mld.
Dołącz do dyskusji: Google coraz bardziej w chmurze. 10 proc. więcej z reklam