SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TOP10 anglojęzycznych wydawców z największą liczbą subskrybentów

Najwięksi anglojęzyczni wydawcy płatnych treści na świecie mają obecnie ponad 44,7 mln subskrybentów cyfrowych - wynika z analizy przygotowanej przez serwis internetowy Press Gazette. W ciągu roku liczba subskrybujących serwisy wzrosła o 13 proc. Liderem jest grupa New York Times.

Ranking Press Gazette zatytułowany „100k Club” obejmuje anglojęzycznych wydawców, którzy mają co najmniej 100 tys. cyfrowych subskrybentów płacących wyłącznie za treści online (z wyłączeniem pakietów druk + wersja cyfrowa). Na liście znalazło się 50 wydawców z Wielkiej Brytanii, USA, Kanady i Australii.  Ze względu na anglojęzyczne treści, wydawcy ci poza mieszkańcami krajów, w których działają, mogą liczyć też na użytkowników z całego świata.

Jak pisze Press Gazette, cyfrowe subskrypcje odgrywają coraz większą rolę nie tylko w życiu czytelników, ale przede wszystkim dla wydawców poszukujących opłacalnych modeli biznesowych. Widać to na przykładzie Substacka, który podwoił liczbę płatnych subskrypcji w ciągu ostatnich dwóch lat, co pozwoliło mu wyprzedzić „The Wall Street Journal”, „The Washington Post” i „Gannett”, stając się drugim największym wydawcą pod względem liczby cyfrowych subskrypcji.

Przedstawiamy Top 10 wydawców anglojęzycznych z największą liczbą subskrypcji: 

1. The New York Times Company: 10,8 mln  
W IV kwartale 2024 roku The New York Times Company miało 10,82 mln cyfrowych subskrybentów, co oznacza wzrost z 9,7 mln rok wcześniej. Prawie jedna trzecia korzystających z „The New York Times” płaci wyłącznie za produkty niezwiązane bezpośrednio z serwisami informacyjnymi, takie jak „The Athletic”, Audio, Games, Wirecutter czy Cooking. W skali roku liczba subskrybentów wzrosła o 1,11 mln, czyli 11 proc. Wraz z prenumeratami drukowanymi The New York Times Company ma łącznie około 11,43 mln subskrybentów.

2. Substack: 4 miliony  
Substack posiada ponad 4 mln płatnych subskrypcji obejmujących artykuły prasowe i podcasty, przy czym największą popularnością cieszą się treści polityczne. Dwa tytuły są na tyle duże, że pojawiają się w rankingu indywidualnie. Współzałożyciel Substacka, Hamish McKenzie, określił osiągnięcie tej liczby jako „coś w rodzaju cudu”. Substack rozpoczął działalność jako platforma newsletterów, ale obecnie twórcy korzystają z niej również do innych celów. 

3. „The Wall Street Journal”: 3,8 mln  
The Wall Street Journal miał średnio 3 mln 787 tys. subskrypcji w ostatnich trzech miesiącach 2024 roku, co oznacza wzrost o 7 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Cyfrowe subskrypcje stanowiły 90 proc. wszystkich subskrypcji marki, które wyniosły łącznie 4 mln 225 tys.

4. „The Washington Post”: 2,5 mln  
„The Washington Post” nie udostępnia liczby subskrybentów, ale od trzech lat wynosi ona około 2,5 mln. Według wcześniejszych doniesień dziennik osiągnął szczyt liczby subskrybentów na poziomie 3 milionów na początku 2021 roku, prawdopodobnie dzięki „Trump bump”, ale liczba ta szybko spadła do ponad 2,5 mln.

W październiku ubiegłego roku tuż przed najnowszymi wyborami prezydenckimi w USA, około 250 tys. subskrybentów zrezygnowało w proteście przeciwko decyzji właściciela gazety Jeffa Bezosa, który w ostatniej chwili postanowił nie udzielać poparcia żadnemu z kandydatów. Dziennik potwierdził przybliżoną liczbę subskrybentów, podając, że 250 tys. rezygnacji stanowiło 10 proc. jej bazy subskrypcyjnej. Obecnie „The Washington Post” stara się poprawić swoją sytuację finansową pod kierownictwem CEO Williama Lewisa. 

5. Gannett Media: 2 miliony  
Wydawca regionalny Gannett osiągnął liczbę 1 mln 953 tys. cyfrowych subskrypcji w USA na dzień 30 września 2024 roku, co oznacza wzrost o 3 proc. w porównaniu do roku wcześniej.

Po uwzględnieniu brytyjskiej spółki zależnej Newsquest (która jest wymieniona osobno w rankingu) Gannett miał łącznie 2 mln 056 tys. płatnych subskrypcji cyfrowych, co oznacza wzrost o 4,7 proc. w skali roku. C

6. Cafeyn: 2 miliony  
Platforma subskrypcyjna Cafeyn ma 2 miliony użytkowników na swoich głównych rynkach: we Francji, Holandii, Wielkiej Brytanii i Kanadzie (co oznacza, że nie wszyscy konsumują treści w języku angielskim).

Niektórzy użytkownicy mogą korzystać z platformy w ramach partnerstwa z innymi firmami, np. w Wielkiej Brytanii Cafeyn współpracuje z dostawcą usług telekomunikacyjnych O2, oferując sześciomiesięczną subskrypcję jako jeden z możliwych bonusów. W Wielkiej Brytanii oferta Cafeyn kobejmuje kilka krajowych gazet (np. „The Guardian”, „The Independent”, „Mirror”, „The i Paper,” „Express”) oraz setki magazynów.

7. „Us Weekly”: 1,6 mln  
Magazyn rozrywkowy „Us Weekly” osiągnął 1 633 573 subskrypcje według danych US Alliance for Audited Media. Ta liczba nie obejmuje dodatkowych 51 968 cyfrowych czytelników, którzy korzystają z magazynu głównie za pośrednictwem Apple News oraz aplikacji Readly.

8. Barron’s Group: 1,3 mln  
Barron’s Group, w skład którego wchodzą marki informacyjne takie jak „Barron’s”, „Market Watch”, „Financial News”, „Private Equity News” i „Mansion Global”, osiągnął średnią liczbę 1 mln 341 tys. subskrypcji cyfrowych w IV kwartale 2024 roku. To 21 proc. więcej niż rok wcześniej.  Około 92 proc. subskrypcji Barron’s Group to wyłącznie subskrypcje cyfrowe. 

9. „Financial Times”: 1,3 mln  
„Financial Times” miał 1 mln 295 tys. cyfrowych subskrypcji w 2023 roku. Danych za 2024 rok jeszcze nie ma. 

Według FT,  marka dociera do 2,86 miliona osób, poprzez gazetę, stronę internetową, wydarzenia FT Live oraz usługi specjalistyczne FT Specialist.

10. News Corp Australia: 1,1 mln  
Na koniec 2024 r. liczba cyfrowych subskrybentów News Corp Australia wynosiła 1 mln 126 tys., co oznacza wzrost o 7 proc. w ciągu roku. W przypadku samych marek informacyjnych, takich jak „The Australian” i „The Daily Telegraph”, liczba subskrybujących wzrosła o 4 proc. do 979 tys. 

Dołącz do dyskusji: TOP10 anglojęzycznych wydawców z największą liczbą subskrybentów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Luk
Za jakościowe dziennikarstwo zawsze warto zapłacić.
odpowiedź
User
Tomek Atomek
Za jakościowe dziennikarstwo zawsze warto zapłacić.

NYT 0,5 dolara za tydzień i WSJ podobnie z opcjami Barrons, MarketWatch. Warto zapłacić te kilka dolarów aby mieć do czynienia z jakościowym dziennikarstwem. Inne spojrzenie na świat, nie to co u nas.
odpowiedź
User
Tomek Atomek
Za jakościowe dziennikarstwo zawsze warto zapłacić.

Też tak uważam. Wolę amerykańskie gazety jak i vod od tego co oferuje polska prasa oraz nasze stacje telewizyjne.
Inna jakość, inne patrzenie na świat.
odpowiedź