„New York Times” skorzystał na zamieszaniu u Bezosa. Kolejny wzrost subskrypcji
W czwartym kwartale 2024 roku, gdy „Washington Post” stracił dużą część subskrybentów po postawie w końcówce kampanii prezydenckiej, wydawca „The New York Timesa” i The Athletic zyskał 350 tys. cyfrowych klientów.
Na koniec 2024 roku z cyfrowych pakietów The New York Times Company, wydawcy „The New York Timesa” i The Athletic, korzystało 10,82 mln klientów. W ciągu kwartału przybyło ich 350 tys. netto.
To największy kwartalny wzrost w ub.r. W trzecim kwartale dynamika wyniosła 260 tys., w drugim – 300 tys., a w pierwszym – 210 tys.
Więcej subskrybentów „New York Timesa” i The Athletic
W czwartym kwartale spore problemy przeżywał „The Washington Post”. Po tym jak pod koniec października wydawca „gazety powiadomił, że jej zespół nie poprze żadnego kandydata w wyborach prezydenckich, bo zdecydował tak właściciel Jeff Bezos, dziennik miał stracić ok. 250 tys. subskrybentów. Z redakcją pożegnało się kilka osób, część z nich uruchomiła serwis The Contrarian.
Do popularności oferty subskrypcyjnej The New York Timesa przyczynia się także kupiony kilka lat temu serwis sportowy The Athletic. Na koniec ub.r. liczba subskrybentów cyfrowych korzystających z pakietów obejmujących The Athletic wynosiła 5,83 mln. Kwartał wcześniej było ich 5,54 mln, zaś na koniec 2023 roku – 4,65 mln.
Maleje natomiast grono prenumeratorów wersji drukowanej „The New York Timesa”. Na koniec 2023 roku było ich 660 tys., a rok później – 610 tys.
Subskrybenci cyfrowi The New York Timesa płacą coraz więcej. W czwartym kwartale średni przychód miesięczny od każdego wynosił 9,65 dolarów, wobec 9,24 dol. rok wcześniej.
Najwięcej płacą oczywiście klienci najszerszych pakietów, obejmujących dostęp i do „New York Timesa”, i do The Athletic.
Kwartalne przychody wydawcy z subskrypcji cyfrowych podskoczyły rok do roku o 16 proc. do 334,9 mln dolarów, zaś wpływy z reklam internetowych – o 9,5 proc. do 117,9 mln. Natomiast w obszarze drukowanym przychody ze sprzedaży zmalały o 7,1 proc. do 131,6 mln dolarów, a z reklam – o 16,4 proc. do 47,1 mln.
Łączne wpływy The New York Timesa zwiększyły się o 7,5 proc. do 726,6 mln dolarów, zaś dynamika kosztów operacyjnych była znacznie niższa: wzrosły o 6 proc. do 580 mln. W efekcie zysk operacyjny poszedł w górę ze 129 do 146,6 mln dolarów, a zysk netto – ze 110,2 do 123,7 mln.
W całym 2024 roku firma zwiększyła przychody o 6,6 proc. do 2,58 mld dolarów, zysk operacyjny z 276,3 do 351,1 mln dolarów i zysk netto z 232,7 do 293,8 mln.
Od dwóch kwartałów dodatnią rentowność na poziomie operacyjnym notuje The Athletic – kolejno 2,6 i 3,5 mln dolarów.
Dołącz do dyskusji: „New York Times” skorzystał na zamieszaniu u Bezosa. Kolejny wzrost subskrypcji
https://fineart.sk/cache/permission/1xbet_promo_codes_free.html
https://wo.kontackt.net/read-blog/6363