Wyniki Mediapanelu jeszcze później. Od razu za dwa miesiące
Mediapanel znów przesuwa publikację danych. Styczniowe wyniki badania, obejmującego serwisy i aplikacje internetowe, zostaną opublikowane dopiero na początku marca. Z końcem 2024 roku z audytu swoich witryn w ramach badania zrezygnowała Wirtualna Polska Holding.

W czwartek odpowiadające za Mediapanel firmy PBI i Gemius przekazały klientom, że publikacja nowych wyników badania nastąpi w poniedziałek 3 marca.
– Dotyczyć ona będzie wyników za styczeń i luty 2025. Internetowe rankingi za styczeń br. opublikujemy równocześnie z rankingami za luty – poinformowano.
Zazwyczaj wyniki Medianapelu za poprzedni miesiąc są zamieszczane między 5. a 10. dniem miesiąca. Jednak ponad tydzień temu PBI i Gemius zapowiedziały, że dane ze stycznia pojawią się do 20 lutego.
– Wykryliśmy nieścisłość w produkcji internetowych wyników badania Mediapanel, która związana jest ze zmianą statusu dużego zbioru domen z audytowanych na nieaudytowane. Aby zapewnić najwyższą jakość dostarczanych danych, podjęliśmy decyzję o ponownym przeliczeniu i publikacji wyników począwszy od stycznia 2025 r. – uzasadniły firmy.
Wirtualna Polska bez audytu w Mediapanelu
Czym jest owa „zmiana status dużego zbioru domen z audytowanych na nieaudytowane”? W połowie stycznia informowaliśmy, że Wirtualna Polska Holding z końcem 2024 roku w Mediapanelu usunęła ze swoich serwisów i aplikacji skrypty pozwalające na pomiar ich odwiedzalności. Czyli zmieniła ich status z audytowanych na nieaudytowane.
– Decyzja była pochodną spostrzeżeń wynikających z przygotowywania do migracji naszych serwisów na nową platformę technologiczną. W efekcie wypięliśmy m.in. okodowanie Google, które tak jak Gemiusa, nie przynosi nam żadnych korzyści biznesowych. Przy decyzji dotyczącej Gemiusa kierowaliśmy się też faktem, że nasi globalni konkurenci, będąc w wynikach Mediapanelu, nie posiadają takiego oskryptowania – uzasadniał Michał Siegieda, rzecznik prasowy i dyrektor ds. komunikacji w Wirtualnej Polsce Holding.
– Oczywiście jest szereg partnerów, których skrypty nadal mamy na naszych stronach, jak chociażby retargeterzy – zaznaczył.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
PBI i Gemius tydzień temu zawróciły uwagę, że w interfejsie dla klientów na bieżąco publikowane są dane dzienne z Mediapanelu. – Spodziewamy się jednak, że rekalkulacja wpłynie na zmianę wyników od 1 stycznia i bieżąco publikowanych, co dotyczyć będzie głównie domen nieaudytowanych – zaznaczyły.
Poprzednio znaczącą zmianę w Mediapanelu, która wpłynęła na publikację wyników, wprowadzono wiosną 2024 roku. Dodano mechanizm mający eliminować wpływ tego, że niektórzy wydawcy dla podwyższenia wyników części serwisów (m.in. stron głównych największych portali) zmuszali użytkowników do odwiedzania ich, gdy ci klikali w linki m.in. na platformach społecznościowych. W efekcie za kwiecień, maj i czerwiec nie podano danych o odwiedzalności w poszczególnych kategoriach tematycznych
Dołącz do dyskusji: Wyniki Mediapanelu jeszcze później. Od razu za dwa miesiące