Serwis XYZ rusza z subskrypcjami. Są promocje. To będzie duży test
Od piątku część treści serwisu XYZ.pl jest dostępna za paywallem. Standardowa cena subskrypcji wynosi 49 zł za miesiąc, ale jest też opcja miesiąca próbnego za 9 zł. Kierowany przez Grzegorza Nawackiego serwis celuje w pozyskanie ok. 30 tys. subskrybentów w pięć lat.
Serwis XYZ.pl ruszył pod koniec października br. Znajdziemy w nim artykuły (można je też odsłuchiwać), a także podcasty w wersji wideo. Dotąd projekt w całości był dostępny bez opłat. Teraz wprowadza dynamiczny paywall. Jak to działa? Nowi użytkownicy na początku będą mieli darmowy dostęp do nieco większej liczby materiałów niż użytkownicy, którzy odwiedzali stronę wcześniej.
- Przygotowaliśmy też specjalną promocję 50-proc. rabat na roczną subskrypcję dla użytkowników, którzy do czwartku włącznie zapisali się na newsletter Grzegorza Nawackiego "Działo się w tym tygodniu". Promocyjnie cena za roczny dostęp wynosić będzie 294 zł - mówi Wirtualnemedia.pl. Karolina Kowalska, co-CEO, chief marketing and revenue officer w XYZ.
Zespół XYZ.pl liczy ponad 40 osób, z czego redakcja stanowi około 30 osób. W listopadzie przyciągnął niecałe 160 tys. użytkowników, mniej niż np. portale „Pulsu Biznesu” i „Parkietu”.
Nawacki: nie będziemy medium zasięgowym
- Od początku otwarcie mówimy, że nie będziemy medium zasięgowym, i nigdy nie zapowiadaliśmy, że będziemy najwięksi. Dla nas ważniejsza jest liczba osób zapisanych na newslettery, odsetek czytelników, którzy regularnie wracają do XYZ, czas spędzony na czytaniu artykułu – mówił nam wtedy Grzegorz Nawacki, szef XYZ.
80 proc. udziałów XYZ Media Group ma fundusz RiO założony przez Rafała Brzoskę, szefa InPostu. Pozostałe należą do Grzegorza Nawackiego.
Dołącz do dyskusji: Serwis XYZ rusza z subskrypcjami. Są promocje. To będzie duży test