SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tygodniki opinii z jednym wyjątkiem tracą czytelników. „Gazeta Polska” wyżej od "Sieci"

W czwartym kwartale 2024 roku „Gazeta Polska” jako jedyny tygodnik opinii zwiększyła sprzedaż, i to o ponad połowę. Wysunęła się nad dwa inne prawicowe tytuły. Liderująca „Polityka” zanotowała spadek o 9 proc., zaś „Angora” – o 13 proc. Wzrosła natomiast sprzedaż wydań cyfrowych, w których zdecydowanie na czele są „Polityka” i „Newswek Polska”.

Od lewej: naczelny "Gazety Polskiej" Tomasz Sakiewicz i naczelny "Do Rzeczy" Paweł Lisicki, fot. screeny z youtube'a Od lewej: naczelny

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w czwartym kwartale 2024 roku „Polityka” sprzedała się przeciętnie w 75 607 egz. To 9,05 proc. mniej niż przed rokiem.

Kolejne tygodniki z zestawienia zanotowały mniejsze spadki. Średnia sprzedaż ogółem „Newsweek Polska” zmalała r/r o 3,25 proc. do 60 479 egz., a „Gościa Niedzielnego” – o 6,99 proc. do 57 068 egz.

10 tys. egz. więcej „Gazety Polskiej”

Jedynym tytułem ze wzrostem jest „Gazeta Polska”. Jej średnia sprzedaż ogółem poszybowała w górę kolejny kwartał z rzędu – tym razem r/r o 52,03 proc. do 28 878 egz.

W trzecim kwartale „GP” wysunęła się nad „Tygodnik Powszechny”. Teraz wyprzedziła zaś „Sieci”, które zanotowały spadek o 5,78 proc. do 28 268 egz., oraz „Do Rzeczy”, którego wynik zmalał o 4,46 proc. do 27 296 egz.

CZYTAJ TEŻ: „Gazeta Polska” ma przeprosić Donalda Tuska. Chodzi o „hitlerowską” okładkę

Z kolei publikująca głównie przedruki „Angora” w zeszłym kwartale sprzedawała przeciętnie 127 912 egz., o 13,04 proc. więcej niż przed rokiem.

W sprzedaży e-wydań zdecydowanie wyróżniają się dwa tytuły. Wynik „Polityki” zwiększył się r/r o 3,5 proc. do 26 077 egz., zaś „Newsweek Polska” – o 19,8 proc. do 20 642 egz. Oba tygodniki realizują w tej formie ponad jedną trzecią swojej łącznej sprzedaży.

Średnia sprzedaż ogółem wszystkich dziewięciu tytułów z zestawienia (także „Angory) zmalała r/r o 6,2 proc. do 49 201 egz.

Tygodnik określane jako prawicowe po zmianach w mediach publicznych na początku 2024 roku osiągnęły ogromne wzrosty sprzedaży. W pierwszym kwartale średni wynik „Gazety Polskiej” poszedł w górę r/r o 72,21 proc, „Sieci” – o 14,17 proc., a „Do Rzeczy” – o 13,46 proc.

W kolejnych kwartałach ta dynamika nieco zmalała. W konsekwencji w całym ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Polskiej” zwiększyła się o 60,87 proc. do 28 629 egz., „Sieci” – o 3,08 proc. do 29 878 egz., a „Do Rzeczy” – o 4,06 proc. do 28 789 egz.

CZYTAJ TEŻ: Dzienniki ubijają dołki sprzedażowe. Dwóm ubyło prawie 20 proc.

Spośród pozostałych tytułów niewielkie wzrosty osiągnęły jeszcze „Newsweek Polska” (o 0,57 proc. do 61 232 egz.) oraz „Tygodnik Powszechny” (o 1,15 proc. do 21 870 egz.).

Z kolei „Polityka” zanotowała spadek o 5,79 proc. do 77 098 egz., „Gość Niedzielny” – o 9,62 proc. do 56 772, zaś „Angora” – o 9,75 proc. do 134 791 egz.

Przeciętny wynik dziewięciu tygodników wynosił w ub.r. 50 106 egz., o 3,1 proc. mniej niż rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Tygodniki opinii z jednym wyjątkiem tracą czytelników. „Gazeta Polska” wyżej od "Sieci"

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tygodnik es.beka
Polityka i Newsweek
37 47
odpowiedź
User
pumeks
Faszyści rosną w siłę!
37 28
odpowiedź
User
pumeks
Faszyści rosną w siłę!
34 28
odpowiedź