SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż dzienników regionalnych 20 proc. w dół. Które tytuły straciły najwięcej?

W czwartym kwartale ub.r. już żaden dziennik regionalny nie sprzedawał średnio przynajmniej 10 tys. egz., poniżej tego pułapu spadła „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły zanotowały przeciętnie spadek o jedną piątą, wyniki kilku poszły w dół dużo mocniej.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” w czwartym kwartale 2024 roku wyniosła 9 886 egz., po spadku rok do roku o 17,58 proc. z 11 995 egz. – pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Dziennik jako ostatnia z gazet regionalnych zszedł sprzedażowo poniżej poziomie 10 tys. egz., pierwszy raz doszło do tego w trzecim kwartale ub.r.

Z kolei na pułapie 5-6 tys. egz. przeciętnej sprzedaży pozostały trzy tytuły, podczas gdy rok wcześniej w przedziale 7-5 tys. egz. było pięć. Wynik „Dziennika Zachodniego” poszedł w dół o 18,93 proc. do 6 256 egz., „Głosu Wielkopolskiego” – o 19,86 proc. do 6 016 egz., a „Nowin” – o 2,85 proc. do 5 452 egz.

„Polska Metropolia Warszawska” straciła prawie połowę

Procentowo największe spadki zanotowały „Polska Metropolia Warszawska” (o 46,81 proc. do 3 133 egz.), „Głos - Dziennik Pomorza” (o 29,08 proc. do 3 893 egz.), „Dziennika Bałtyckiego” (o 27,31 proc. do 3 420 egz.), zaś „Gazety Współczesnej” (o 27,06 proc. do 1 329 egz.).

Wzrost jako jedyny osiągnął „Kurier Lubelski” – jego średnia sprzedaż zwiększyła się o 1,8 proc. do 1 813 egz.

CZYTAJ TEŻ: Dzienniki ubijają dołki sprzedażowe. Dwóm ubyło prawie 20 proc.

Średni wynik 21 tytułów monitorowanych przez PBC w czwartym kwartale ub.r. wyniósł 3 737 egz., co wobec 4 665 egz. rok wcześniej oznacza spadek o 19,9 proc. 20 dzienników z zestawienia należy do Polska Press, innego wydawcę ma jedynie „Kurier Szczeciński”.

W całym 2024 roku „Gazeta Pomorska” sprzedawała się przeciętnie jeszcze powyżej 10 tys. egz. Jej wyniki rok do roku zmalał o 16,27 proc. do 10 341 egz.

Żaden tytuł nie osiągnął wzrostu sprzedażowego. Najmniej – o 1,56 proc. do 5 555 egz. – zmalał wynik „Nowin”. Z drugiej strony zamykająca ranking „Gazeta Olsztyńska” / „Dziennik Elbląski”, której nie ma już w wynikach tylko z czwartego kwartału, zanotowała spadek aż o 51,83 proc. do 1 240 egz.

CZYTAJ TEŻ: Dzienniki tracą reklamy. „Gazeta Polska Codziennie” w dół o dwie trzecie

Średnia sprzedaż 23 dzienników regionalnych (w przypadku „Super Nowości” to dane tylko ze stycznia ub.r., potem zamknięto ich wersję drukowaną) zmalała o 17,1 proc. – z 4 706 do 3 900 egz.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż dzienników regionalnych 20 proc. w dół. Które tytuły straciły najwięcej?

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Grumblers
A Gazeta Olsztyńska i Dziennik Elbląski gdzie są w tym zestawieniu?!
1 0
odpowiedź
User
Gor
Najważniejsze że prezesi spółek mają się dobrze...
3 0
odpowiedź
User
Zainteresowany
Brak Gazety Olsztyńskiej / Dziennika Elbląskiego to przez to, że ma tak małą sprzedaż, czy wycofała się z badania? A może zwija biznes gazetowy...
1 0
odpowiedź