Sprzedaż dzienników regionalnych 20 proc. w dół. Które tytuły straciły najwięcej?
W czwartym kwartale ub.r. już żaden dziennik regionalny nie sprzedawał średnio przynajmniej 10 tys. egz., poniżej tego pułapu spadła „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły zanotowały przeciętnie spadek o jedną piątą, wyniki kilku poszły w dół dużo mocniej.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/new/top/672bc015d8958_gazetapomorska-listopad2024.jpg)
Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” w czwartym kwartale 2024 roku wyniosła 9 886 egz., po spadku rok do roku o 17,58 proc. z 11 995 egz. – pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Dziennik jako ostatnia z gazet regionalnych zszedł sprzedażowo poniżej poziomie 10 tys. egz., pierwszy raz doszło do tego w trzecim kwartale ub.r.
Z kolei na pułapie 5-6 tys. egz. przeciętnej sprzedaży pozostały trzy tytuły, podczas gdy rok wcześniej w przedziale 7-5 tys. egz. było pięć. Wynik „Dziennika Zachodniego” poszedł w dół o 18,93 proc. do 6 256 egz., „Głosu Wielkopolskiego” – o 19,86 proc. do 6 016 egz., a „Nowin” – o 2,85 proc. do 5 452 egz.
„Polska Metropolia Warszawska” straciła prawie połowę
Procentowo największe spadki zanotowały „Polska Metropolia Warszawska” (o 46,81 proc. do 3 133 egz.), „Głos - Dziennik Pomorza” (o 29,08 proc. do 3 893 egz.), „Dziennika Bałtyckiego” (o 27,31 proc. do 3 420 egz.), zaś „Gazety Współczesnej” (o 27,06 proc. do 1 329 egz.).
Wzrost jako jedyny osiągnął „Kurier Lubelski” – jego średnia sprzedaż zwiększyła się o 1,8 proc. do 1 813 egz.
CZYTAJ TEŻ: Dzienniki ubijają dołki sprzedażowe. Dwóm ubyło prawie 20 proc.
Średni wynik 21 tytułów monitorowanych przez PBC w czwartym kwartale ub.r. wyniósł 3 737 egz., co wobec 4 665 egz. rok wcześniej oznacza spadek o 19,9 proc. 20 dzienników z zestawienia należy do Polska Press, innego wydawcę ma jedynie „Kurier Szczeciński”.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/imagesnew/dziennikiregionalne-IVkwartal2024-67ad0f11d7057.jpg)
W całym 2024 roku „Gazeta Pomorska” sprzedawała się przeciętnie jeszcze powyżej 10 tys. egz. Jej wyniki rok do roku zmalał o 16,27 proc. do 10 341 egz.
Żaden tytuł nie osiągnął wzrostu sprzedażowego. Najmniej – o 1,56 proc. do 5 555 egz. – zmalał wynik „Nowin”. Z drugiej strony zamykająca ranking „Gazeta Olsztyńska” / „Dziennik Elbląski”, której nie ma już w wynikach tylko z czwartego kwartału, zanotowała spadek aż o 51,83 proc. do 1 240 egz.
CZYTAJ TEŻ: Dzienniki tracą reklamy. „Gazeta Polska Codziennie” w dół o dwie trzecie
Średnia sprzedaż 23 dzienników regionalnych (w przypadku „Super Nowości” to dane tylko ze stycznia ub.r., potem zamknięto ich wersję drukowaną) zmalała o 17,1 proc. – z 4 706 do 3 900 egz.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/imagesnew/dziennikiregionalne-caly2024-67ad0f008418b.jpg)
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż dzienników regionalnych 20 proc. w dół. Które tytuły straciły najwięcej?