“Nie uwierzysz co się stało. Znany aktor nie żyje. Wielka zmiana, możesz stracić pieniądze. PILNE: Wiadomo co z rozejmem, jest odpowiedź Putina. TO miasto będzie hitem wakacji. Inni mogą zazdrościć. ZUS wypłaca dodatek. Wystarczy mieć tyle lat”. I tak dalej – przykłady clickbait'owych tytułów można mnożyć w nieskończoność. Zaglądamy na zaplecze polskich redakcji i wspólnie z doświadczonymi wydawcami robimy anatomię polskiego clickbaitu, który jest uznawany za raka toczącego współczesne media, ale wbrew pozorom nie jest aż tak oczywisty, ponieważ bait baitowy nierówny.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji szybko udzieliła koncesji satelitarnej kanałowi Republika Plus. Tomasz Sakiewicz, prezes Telewizji Republika mówi Wirtualnemedia.pl, że stacja w ciągu kilku tygodni powinna zadebiutować na satelicie. Nadawca jest też zainteresowany dodatkowym miejscem na ogólnopolskim multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.
Żałoba narodowa zmienia ramówki telewizyjne. W najbliższą sobotę TVN nie pokaże kolejnego wydania „Mam talent!”, które pojawi się na antenie dzień wcześniej. Polsat zrezygnuje zaś „Kabaretu na żywo”. Z soboty na niedzielę przeniesiony zostanie koncert z okazji 1000-lecia koronacji, który będzie pokazywany w TVP1.
Bolek i Lolek to postaci uwielbiane przez kilka pokoleń młodych widzów. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl bohaterowie powrócą w nowej, przygodowej historii fabularnej, która w 2028 trafi na ekrany kin. Stanie się to za sprawą Under Ski Tower – domu produkcyjnego, który podjął się stworzenia nowej części kultowej kreskówki.
W 2026 r. po raz pierwszy do platform społecznościowych może trafić jedna czwarta wydatków na reklamę na całym świecie – wynika z najnowszej kwartalnej prognozy wydatków na reklamę WARC Media. Oczekuje się, że globalne wydatki na reklamę w social mediach przekroczą 300 mld dolarów w 2026 roku.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wpisała do rejestru programów rozpowszechnianych wyłącznie w systemie teleinformatycznym należący do Krzysztofa Stanowskiego Kanał Zero. Do aktualizowanego na stronie internetowej KRRiT zestawienia trafiają między innymi kanały FAST, czyli bezpłatne stacje streamingowe, utrzymujące się z reklam.
We wtorek w roli prowadzącej programu „19.30” TVP1 zadebiutowała Dominika Komarnicka. Okazją ku temu było specjalne wydanie dziennika, związane ze śmiercią papieża Franciszka. Prezenterka wcześniej była związana z poznańską Telewizją WTK i kanałem informacyjnym News 24.
„Zróbmy sobie dom” to nowy program rozrywkowy, którego premierowy odcinek można było zobaczyć na antenie TVN w wielkanocny poniedziałek. Premierę formatu prowadzonego przez Joannę Koroniewską obejrzało 880 tys. widzów.
Do rady nadzorczej agencji mediowej Sigma Bis, należącej do Orlenu i PZU, został powołany Wojciech Wróblewski. W przeszłości pracował zarówno w Orlenie, jak i PZU.
Telewizyjna Jedynka wyemituje dziś dokument „Sędziowie pod presją”, poświęcony sytuacji w wymiarze sprawiedliwości w czasach rządów PiS. Film wyreżyserował Kacper Lisowski.
W opublikowanym na maj cenniku reklamowym TVN najwyżej wyceniono spoty przy niedzielnym wydaniu “Faktów”. Półminutowy spot przy najchętniej oglądanym programie informacyjnym w Polsce kosztuje blisko 90 tys. zł netto. Znamy też ceny reklamy przy “Milionerach” i nowym programie “The Floor”.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rozpoczęła konkursy dotyczące emisji w zakresie UKF w Zawierciu w województwie śląskim oraz w Słupsku w województwie pomorskim. Regulator chce w pierwszym postępowaniu wybrać stację, która będzie nadawała na częstotliwości 96,4 MHz z mocą 0,2 kW. Drugie dotyczy częstotliwości 93,1 MHz. Dopuszczalna moc jest taka sama.
Warszawski zespół BBC Studios wzmocniła Agnieszka Szozda - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jako marketing manager będzie wspierała marketingowo kanały nadawcy oraz serwis BBC Player.
Bank Pekao SA prowadzi nową kampanię reklamową, promującą ofertę pożyczki gotówkowej. Jej bohaterami są kobieta i mężczyzna, których obserwujemy w momencie podejmowania ważnej dla nich decyzji. Zaczynają nowy etap, który wymaga, w przenośni i dosłownie, „przemeblowania” życia, w czym wspiera ich pożyczka gotówkowa Banku Pekao.
TVP3 Poznań od wtorku nadaje nowe pasmo „Wspólne Popołudnie” z rozmowami, poradami i gotowaniem. To kolejny oddział Telewizji Polskiej, który zaproponował widzom popołudniówkę nadawaną na żywo.
Biuro reklamy Polsat Media podało ceny reklam na maj. Najdroższy spot kosztuje 108 tys. zł i będzie emitowany w trakcie trzeciego dnia Polsat Hit Festiwalu.
Prawie 80 organizacji i placówek zostało beneficjentami 32. akcji charytatywnej „Reklama Dzieciom”, organizowanej przez Telewizję Polską. Dochód ze specjalnego bloku reklamowego wyemitowanego 25 i 26 grudnia 2024 roku w TVP1, tuż po „19:30”, wyniósł 2,23 mln złotych.
Janusz Omyliński z końcem maja br. żegna się z Grupą naTemat.pl, gdzie pracuje obecnie jako head of seo - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
W odpowiedzi na przetarg Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na produkcję spotów promocyjnych wpłynęło 11 ofert. Wśród firm zainteresowanych współpracą są m.in. Graffiti Films i Studio Filmowe M5 - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała we wtorek o przyznaniu koncesji satelitarnej kanałowi uniwersalnemu Republika Plus. Prof. Tadeusz Kowalski, członek KRRiT mówi Wirtualnemedia.pl, że wniosek dotyczący drugiego kanału Republiki, był jedynym punktem posiedzenia.