- Kiedy zaczynałem w marketingu pod koniec lat 80-tych, praca w tej branży była najfajniejszą rzeczą na świecie. Byłeś absolutnie zdeterminowany, aby wylądować w marketingu, wielu ludzi tego próbowało. Dziś już tak nie jest - przyznaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Stephan Loerke, prezes Światowej Federacji Reklamodawców - World Federation of Advertisers (WFA).
W przyszłości reklamy adresowalne mogą zastąpić tradycyjne - ocenia Maciej Ziąbrowski, digital strategic planning & monetization director w TVN Warner Bros. Discovery. Mimo obecnych barier technologicznych, spodziewa się on, że w ciągu kilku lat Addressable TV będzie dostępna na połowie telewizorów w Polsce.
Niektórzy użytkownicy Allegro zauważyli, że wpisując w wyszukiwarkę platformy hasło ‘walentynki’, w czołowych propozycjach produktów pojawiały się wibratory, opatrzone roznegliżowanymi fotografiami kobiet. Jest to zgodne z polityką Allegro, ale platforma zareagowała na tę sytuację, wprowadzając zmiany dotyczące zgody użytkowników na takie treści. - Błędem byłoby gdyby zdjęcia tego typu pokazywały się osobom postronnym, które po prostu weszły na Allegro i szukały czegoś na walentynki - powiedział Wirtualnemedia.pl Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Allegro.
Teo Tomczuk wystąpi w finałowym koncercie polskich kwalifikacji do Eurowizji 2025. Telewizja Polska dopuściła artystę do udziału, mimo że błędnie zinterpretował zapisu regulaminu kwalifikacji.
W 2024 roku sieć sklepów Biedronka, będące liderem sprzedaż spożywczej w Polsce zwielokrotniła emisję reklam w tematycznych kanałach Telewizji Polskiej i zwiększyła mocno ich liczbę w Polsacie – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Mniej spotów pokazano z kolei w stacjach TVN.
Sieć sklepów elektronicznych x-kom sfinalizowała przejęcie 51 proc. udziałów Neonetu, od ponad roku przechodzącego restrukturyzację. Wprowadzi swoich menedżerów do zarządu kupionej spółki, a jej sklepy będą działały pod dotychczasową marką.
Kabaretowy cykl na antenie TVP pojawi się najprawdopodobniej dopiero jesienią – dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnedmia.pl. Latem stacja skupi się na wydarzeniach z udziałem komików. Jednym z nich będzie kabareton na festiwalu w Opolu. Ponadto na antenę wrócą benefisy.
„Upiekła konia z chałki, ale nikt jej nie pogratulował” – ten niemożliwie absurdalny tekst opisujący mem wygenerowany w AI rozbawił już miliony Polaków i szybko stał się viralem. Jednak za „chałkoniem” kryje się zjawisko związane z dezinformacją – analizują eksperci NASK.
Serwis BiznesInfo (Iberion) wprowadza w lutym nowy format “Timeline” poświęcony digital marketingowi, komunikacji i mediom społecznościowym. Program, nadawany na kanale serwisu na YouTube, poprowadzi Wojtek Kardyś, ekspert ds. social mediów, prelegent TEDx oraz Cyfrowy Ambasador UE - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Wśród serwisów o pracy i życiu zawodowym najpopularniejszy w Polsce jest LinkedIn, wyprzedzający Pracuj i Gowork.pl. Na dłużej od LinkedIn i Pracuj internautów przyciąga natomiast dział o pracy na OLX.
W przetargu Polskiego Radia dotyczącym audytu wybranych wydatków spółki za prezesury Agnieszki Kamińskiej oferty złożyły trzy firmy. Nadawca na zlecenie chce przeznaczyć maksymalnie 730 tys. z brutto.
Nie w marcu, jak początkowo informowano, a jeszcze w lutym na antenie TVN wystartuje drugi sezon programu „The Traitors. Zdrajcy”. Dlaczego stacja zdecydowała się przyspieszyć emisję?
Przynajmniej trzy wstępne oferty zostały złożone na zakup telewizji TVN od koncernu Warner Bros. Discovery – podała „Rzeczpospolita”. Termin ich składania upłynął w piątek 31 stycznia tego roku.
28 czerwca 2024 roku Nike odnotowało największy jednodniowy spadek wartości akcji w swojej historii. Firma straciła 25 miliardów dolarów, czyli 32 proc. swojej kapitalizacji rynkowej. Wbrew teoriom spiskowym, które obwiniały za to „woke’ową” politykę marki, prawdziwa przyczyna była znacznie bardziej prozaiczna – zbyt ślepa wiara w dane i zarządzanie oparte na liczbach.
Telewizja Polska szykuje drugi sezon programu „Daje słowo” Macieja Orłosia. Wprowadzony na antenę Jedynki jesienią ubiegłego roku format, pojawi się także w wiosennej ramówce.
Kapituła Nagrody Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego w kategorii „Autor internetowy” wybrała nominowanych za rok 2024. Zostali nimi: Maciej Okraszewski (Dział Zagraniczny), Aleksandra i Piotr Stanisławscy (Crazy Nauka) oraz Hubert Walas (Good Times Bad Times). Wcześniej przyznano nominacje też w kategorii “Dziennikarz dla planety”.
FormUp, agencja digital marketingu, świętuje w tym roku 10 lat obecności na rynku, jednocześnie wprowadzając znaczące zmiany w strategii i pozycjonowaniu marki. Nowe hasło "Digital 360. Data & Sales Driven" odzwierciedla ewolucję firmy w kierunku kompleksowej agencji digital 360, przy jednoczesnym zachowaniu swojego kluczowego wyróżnika – działań opartych na danych i zorientowanych na wzrost sprzedaży.
Platforma z modą Zalando wprowadza zmiany w zasadach dotyczących zwrotów. Od 3 lutego zwrotu zakupionych produktów będzie można dokonać tylko w ciągu 30 dni. Dotąd na zwrot było aż 100 dni, co było wyróżnikiem serwisu od jej wejścia na rynek.
Trwają zgłoszenia do Young Creatives Cannes, konkursu dla młodych talentów branży marketingowej. Zgłoszenia trwają do 10 lutego. Zwycięskie zespoły pojadą na czerwcowe Cannes Lions Festival of Creativity.
Polska platforma inwestycyjna XTB rozpoczęła przetarg kreatywny. Zaprosiła do niego pięć agencji, a tym, które odpadną zapłaci rejection fee.