Cube Group i Brand24 zbadają ruch z AI
Aencja Cube Group nawiązała współpracę z Brand24 w zakresie monitorowania ruchu generowanego przez narzędzia AI, takie jak ChatGPT oraz Gemini. Pozwoli to firmom lepiej rozumieć, jak ich marki funkcjonują w ekosystemie sztucznej inteligencji oraz skuteczniej pozycjonować się w nowych kanałach digitalowych.
Monitoring AI znajduje się w zamkniętej becie, a dostęp do niego ma tylko niewielu ekspertów na całym świecie. Narzędzie samodzielnie analizuje kluczowe metryki, takie jak: średnia pozycja marki w modelach AI, udział marki w porównaniu do konkurencji, popularne zapytania i frazy kluczowe.
Dane są przedstawiane oddzielnie dla ChatGPT i Gemini. Trwają także testy z innymi systemami AI.
Co to oznacza dla marek?
Marki będą mogły skutecznie optymalizować swoje treści pod kątem widoczności w odpowiedziach AI, podobnie jak dotychczas robiono to w przypadku SEO dla wyszukiwarek internetowych. To otwiera nowe możliwości dla firm, które chcą budować przewagę konkurencyjną w erze sztucznej inteligencji.
Michał Pustuł, chief product officer w Cube Group wyjaśnia, że narzędzie jest na razie dostępne dla ograniczonej liczby użytkowników i trwają jego testy przed finalnym wprowadzeniem go na rynek.
– Narzędzie to pozwala na oszacowanie ekspozycji marki na najważniejsze dla niej zapytania w różnych chatach AI. Na dziś jest to ChatGPT i Gemini, ale już trwają testy kolejnych najpopularniejszych modeli. Jako, nie podają one oficjalnie żadnych danych oraz szacuje się, że tylko ok. 20% wyników w tego typu narzędziach zawiera linki (a tym samym daje możliwość śledzenia ruchu np. za pomocą GA4 jeżeli użytkownik w taki link kliknie) to mamy bardzo ograniczone możliwości optymalizacji – mówi.
Dodaje, że narzędzie od Brand24 pozwala szybciej i lepiej testować różne hipotezy i działania mające na celu poprawę ekspozycji marki w chatach. – Dzięki temu możemy jeszcze lepiej realizować cele naszych Klientów. Dane z narzędzia są dla nas i dla naszych Klientów i będą nam służyć do monitorowania ich obecności pod wybranymi zapytaniami w różnych modelach językowych. Dzięki temu oraz naszym własnym narzędziom będziemy w stanie bardziej kompleksowo podjeść do pozycjonowania marek w LLMach – komentuje Michał Pustuł.
Dołącz do dyskusji: Cube Group i Brand24 zbadają ruch z AI