Gdzie reklamuje się Biedronka? Więcej spotów w TVP i Polsacie
W 2024 roku sieć sklepów Biedronka, będące liderem sprzedaż spożywczej w Polsce zwielokrotniła emisję reklam w tematycznych kanałach Telewizji Polskiej i zwiększyła mocno ich liczbę w Polsacie – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Mniej spotów pokazano z kolei w stacjach TVN.
Z danych Nielsen Audience Measurement Polska, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w 2024 roku najwięcej reklam Biedronki pokazano w kanałach tematycznych Polsatu (209 871) i stacjach z pakietu TVN Premium (180 992).
Analiza danych wskazuje jednak, że detalista zmienił w 2024 roku strategię lokowania swoich reklam w stacjach telewizyjnych.
Mianowicie bardzo znacząco wzrosła liczba spotów emitowanych w kanałach tematycznych TVP - o 377 proc. w skali roku: z 17 892 w 2023 roku do 85 294 w 2024 roku. Mocno, bo o blisko 120 proc. wzrosła liczba reklam Biedronki w Polsacie - z 2873 do 6306.
O ponad 72 proc. więcej reklam sieci pojawiło się w TVP1 (wzrost z 1168 do 2011) i o 47,4 proc. więcej w kanałach tematycznych Polsatu (z 142 336 do 209 871). Więcej było ich też w TVP2 (o ponad 43 proc.) - 2546.
Mniej reklam Biedronki w kanałach TVN
Biedronka ograniczyła natomiast obecność reklamową na antenie TVN i w pakiecie TVN Premium. Liczba reklam Biedronki w TVN zmalała o ponad 20 proc., z 3537 do 2813, a w stacjach z pakietu TVN Premium - o ponad 22 proc., z 233 342 do 180 992.
Zobacz też: Biedronka wyszła z dołka sprzedażowego
W 2023 roku Biedronka reklamowała się billboardami sponsorskimi (8 sek.) oraz spotami o długościach: 15-sek. (4759), 20- sek. (17 116), 30-sek. (2625) i 45 - sek. (55). W 2024 roku korzystała już tylko z 3 wersji: 8 -sek. (427), 15-sek. (4701) i 20-sek. (26 661). Są to liczby premierowych spotów, które emitowane są wielokrotnie.
Dołącz do dyskusji: Gdzie reklamuje się Biedronka? Więcej spotów w TVP i Polsacie