Gdzie szukamy pracy w sieci? LinkedIn z przewagą nad Pracuj
Wśród serwisów o pracy i życiu zawodowym najpopularniejszy w Polsce jest LinkedIn, wyprzedzający Pracuj i Gowork.pl. Na dłużej od LinkedIn i Pracuj internautów przyciąga natomiast dział o pracy na OLX.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w grudniu 2024 roku LinkedIn odwiedziło 4,41 mln polskich internautów, co dało 14.82 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 14 minut i 58 sekund.
Pracuj przyciągnęło natomiast 3,4 mln internautów (11,43 proc. zasięgu), korzystając przeciętnie przez 11 minut i 58 sekund. Powyżej 2 mln użytkowników miały dwie inne witryny. Gowork.pl zanotował 2,67 mln odwiedzających, 8,96 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 6 sekund średniego czasu korzystania, a dział o pracy na OLX – 2,24 mln użytkowników, 7,53 proc. zasięgu oraz 18 minut i 22 sekundy średniego czasu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Natomiast Jooble.org odwiedziło 1,76 mln internautów (5,91 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 7 minut i 38 sekund.
Aplikuj.pl przyciągnęło 779,4 tys. użytkowników (2,62 proc. zasięgu), każdego średnio na minutę i 51 sekund, a Praca.pl – 727,7 tys. (2,44 proc. zasięgu), przeciętnie na 3 minuty i 16 sekund.
Powyżej 500 tys. odwiedzających zanotowały zaś trzy serwisy zamykające ranking: Interviewme.pl (562,9 tys.), Indeed (551,4 tys.) oraz Rocketjobs.pl (523,4 tys.).
CZYTAJ TEŻ: Temu dalej rośnie. Jeszcze nigdy nie było tak blisko Allegro
Grudzień, zwłaszcza w trzeciej dekadzie, nie jest okresem, w którym firmy intensywnie szukają nowych pracowników, a zatrudnieni i bezrobotni – nowego zajęcia, dlatego w prawie wszystkie serwisy zanotowały niższą odwiedzalność niż w listopadzie.
LinkedIn stracił 61,2 tys. użytkowników (1,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego skrócił się o 5 minut i 40 sekund (27,5 proc.). Na Gowork.pl ubyło 435,3 tys. odwiedzających (14 proc.) przy wzroście przeciętnego czasu korzystania o 27 sekund, czyli 17 proc.
CZYTAJ TEŻ: E-commerce w natarciu. Wydawcy Onetu i WP gonią Interię (Mediapanel z grudnia)
Dział o pracy na OLX zanotował spadek o 187,1 tys. użytkowników (7,7 proc.) oraz 2 minuty i 58 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (13,9 proc.), Jooble.org – 167,8 tys. internautów (8,7 proc.) i 23 sekundy przeciętnego czasu (4,8 proc.), zaś Aplikuj.pl – 81,5 tys. użytkowników (9,5 proc.) oraz 4 sekundy średniego czasu (3,5 proc.).
Z kolei na Pracuj przy minimalnym wzroście liczby internautów (o 4,4 tys., czyli 0,1 proc.) przeciętny czas korzystania zmalał o minutę i 46 sekund (12,9 proc.).
Dołącz do dyskusji: Gdzie szukamy pracy w sieci? LinkedIn z przewagą nad Pracuj