TNS: nakłady na reklamę w II kw. spadły o 3,7 procenta
W II kwartale bieżącego roku nakłady reklamowe w USA zmniejszyły się o 3,7 procenta.
To najwyższy poziom kwartalnego spadku od roku 2001 - informuje serwis Mediaweek, powołując się na najnowszy raport firmy badawczej TNS Media Intelligence. Największy wpływ miały na to znaczące cięcia marketingowych budżetów w sektorze motoryzacyjnym, telekomunikacyjnym i handlu.
Biorąc pod uwagę całą pierwszą połowę bieżącego roku, wydatki na reklamę za oceanem zmalały w porównaniu z analogicznym okresem roku 2007 o 1,6 procenta.
Lepsza powinna być druga połowa roku z uwagi na olimpiadę w Pekinie i prezydencką kampanię wyborczą w USA. Obserwatorzy rynku coraz bardziej obawiają się jednak wpływu jaki kryzys na rynkach finansowych będzie miał na poziom reklamowych wydatków.
Raport TNS pokazuje również, że wzrost nakładów reklamowych od I do II kwartału zwolnił w każdym medialnym segmencie, w tym telewizji i internecie.
Z kolei w całej I połowie roku najwyższy spadek wydatków w ujęciu rocznym odnotowano w przypadku prasy codziennej i radia (odpowiednio o 7,4 i 6,5 procenta), a najwyższy wzrost w przypadku internetu (o 8 procent).
Spośród czołowych amerykańskich reklamodawców, najbardziej swoje budżety reklamowe w okresie styczeń - czerwiec obniżyły firmy AT&T (o 15,6 procenta) i Johnson & Johnson (o 11,8 procenta). Nawet największy reklamodawca w tym okresie - Procter & Gamble - zmniejszył swoje nakłady na reklamę o 7,6 procenta, do poziomu 1,49 miliarda dolarów.
źródło: Mediaweek
Dołącz do dyskusji: TNS: nakłady na reklamę w II kw. spadły o 3,7 procenta