Rynek reklamy telewizyjnej w lutym wzrósł o 4 proc. Polsat liderem
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2022 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 4,15 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,30 mln spotów reklamowych, o 9,95 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 19,35 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 17,98 tys. godzin).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,19 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,15 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Polsat na czele pod względem wpływów
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 331,61 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 10,43 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 5,19 proc. do 221,83 mln zł.
Podium uzupełnia TVP1 (159,91 mln zł; + 16,86 proc.), a czwarta była TVP2 (135,48 mln zł; + 4,52 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 65,55 mln zł i spadkiem o 8,42 proc.
Najwięcej na reklamę w telewizji - 160,95 mln zł - w lutym 2022 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 121,49 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polpharma (63,42 mln zł; do góry o 40,62 proc.) i Lidl Polska (57,44 mln zł; - 10,68 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej w lutym wzrósł o 4 proc. Polsat liderem