Najsilniejsze reklamowo marki w internecie: Media Expert przed Temu i Allegro
W internecie, telewizji i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade” – wynika z danych gemiusAdReal za grudzień 2024. Najmocniej reklamował się w nich Media Expert.
W grudniu 2024 roku odnotowano 92,16 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3243 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,04 proc. populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,11 sekundy (9,76 sekund dla kreacji typu display i 7,23 sekundy dla kreacji wideo).
Średnia widoczność kreacji digital w grudniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,03 proc. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55,41 proc. kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 42,35 proc.
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (40,21 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w grudniu wyniósł 43,6 proc. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,43 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 48.23 proc.
Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD” (8,05 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8,7 proc. oraz „Clothing and accessories” (5,65 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,1 proc.).
Media Expert przed Temu i Allegro
Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w grudniu 2024 został Media Expert, który wygenerował 5,2 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 81,54 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazła się marka Temu z 4,2 mld kontaktów i 80,04 proc. zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,85 mld kontaktów i zasięg na poziomie 80,81 proc.). Ranking TOP 10 marek zamyka Rossmann, który odnotował 0,85 mld kontaktów reklamowych.
Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w grudniu 2024 znalazła się marka Media Expert - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 7,22 proc. Na drugim miejscu uplasowała się marka Apart z 3,44 proc. udziału, natomiast podium zamyka Allegro.pl (2,84 proc. udziału). Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.
Branża “trade” króluje w telewizji
W grudniu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Trade”. Wygenerowała ona 17,09 mld kontaktów reklamowych, docierając do 93,64 proc. populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w grudniu wyniósł dla tej branży 25,8 proc., natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 19,94 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Pharmaceuticals” (12,57 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 18,9 proc. oraz 93,12 proc. zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Food” (10,01 mld kontaktów reklamowych, SoV – 15,1 proc. i zasięg – 92,91 proc.).
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w grudniu była marka Media Expert. Wygenerowała ona 3,38 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,25 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Lidl (1,75 mld kontaktów reklamowych i 87,13 proc. zasięgu), natomiast na trzecim – Biedronka (0,97 mld kontaktów i 84,43 proc. zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka T-Mobile z 0,72 mld kontaktów reklamowych i 80,55 proc. zasięgu w populacji 7-75.
Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Media Expert – jej udział w wydatkach wyniósł 5,65 proc., a na drugim Lidl, z udziałem na poziomie 2,88 proc.. Trzecie miejsce należało do Allegro.pl z udziałem 1,79 proc.
RTV AGTD i Intermarche w czołówce reklamodawców radiowych
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w grudniu była branża „Trade” (13,09 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (3,5 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,32 mld kontaktów reklamowych).
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w grudniu była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 3,58 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,23 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,61 mld kontaktów reklamowych, 83,76 proc. zasięgu), na trzecim – Lidl (0,64 mld kontaktów, 81,02 proc. zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Intermarche (0,37 mld kontaktów i 77,23 proc. zasięgu
Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w grudniu marka Media Expert (16,10 proc.). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (7,43 proc.) oraz Biedronka (2,26 proc.).
Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w grudniu 2024 w internecie, telewizji oraz radiu.
Dołącz do dyskusji: Najsilniejsze reklamowo marki w internecie: Media Expert przed Temu i Allegro