SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Więcej zgłoszeń o Play i UPC do UOKiK. Na co skarżą się klienci?

W 2023 roku do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło kilkanaście skarg na fuzję Play z UPC Polska. Choć od połączenia operatorów minęły prawie dwa lata, to liczba pism od niezadowolonych klientów firmy P4 w 2025 roku jest wysoka. - W tym roku odnotowaliśmy ponad 100 takich sygnałów – informuje Wirtualnemedia.pl departament komunikacji UOKiK.

Na jakie problemy skarżą się abonenci Play i dawnej sieci kablowej UPC Polska? - Dotyczą one m.in. jakości usług, jakości obsługi klienta, awarii, podwyżek inflacyjnych, wprowadzenia w błąd przez pracowników, rozbieżności kwot na fakturach, fuzji UPC z Play – odpowiada biuro prasowe Urzędu Konkurencji i Konsumentów.

W połowie grudnia doszło do poważnej awarii usługi telewizji w Play. Zamiast kanałów wyświetlano komunikat o pracach serwisowych. - W ciągu kilku godzin przywróciliśmy jej działanie. Bardzo przepraszamy naszych klientów za tę sytuację. Abonentów oczekujących rekompensaty prosimy o indywidualny kontakt z obsługą klienta - mówiła Wirtualnemedia.pl Ewa Sankowska-Sieniek z biura prasowego Play. Część użytkowników zgłaszało też problemy z internetem.

UOKiK rozpatruje skargi i decyduje czy wszcząć stosowne postępowanie. Jeśli wykaże ono łamanie praw konsumentów lub konkurencji, to operator może zostać ukarany karą w wysokości do 10 proc. rocznych przychodów. Nie zawsze postępowania kończą się jednak ukaraniem. Czasami regulator ogranicza się do upomnienia. Postępowanie może trwać nawet kilka lat.

UOKiK analizuje reklamy Play z rabatami

Przejęcie UPC Polska przez P4 od Liberty Global sfinalizowano wiosną 2022 roku. Rok później rozpoczęto sprzedaż nowych pakietów telewizyjnych. Zabrakło w nich wielu kanałów oferowanych wcześniej przez sieć kablową. Z czasem większość z nich wprowadzono do nowej oferty. 31 sierpnia 2023 roku nastąpiło formalne połączenie spółek P4 (operatora Play) i UPC Polska.

O skargach na fuzję informowaliśmy pod koniec 2023 roku. - Do UOKiK wpłynęło łącznie kilkanaście skarg konsumentów w związku z problemami po połączeniu Play i UPC. Dotyczą one indywidualnych problemów, np. spadku jakości usług, rozbieżnych informacji u konsultantów obu firm, braku możliwości skorzystania z ofert promocyjnych P4 przez dawnych klientów UPC - informował wówczas UOKiK.

- Przeanalizowaliśmy statystyki zgłoszeń klienckich porównując wrzesień ubiegłego roku z tegorocznym. Nie zaobserwowaliśmy, żeby fakt połączenia Play z UPC wpłynął na wzrost ilości skarg klienckich. Co do zasady są to indywidualne zgłoszenia odnoszące się do różnych aspektów i kwestii związanych ze świadczonymi usługami - wyjaśniał wówczas w rozmowie z Wirtualnemedia.pl operator.

Kilka tygodni temu informowaliśmy, że prezes Urzędu Konkurencji i Konsumentów postawił zarzuty Netii i operatorowi sieci Play. Dotyczą one przedstawiania w reklamach cen z rabatami, które można uzyskać tylko po spełnieniu wskazanych warunków. Play zapewnił nas wtedy, że zamierza współpracować z prezesem UOKiK. Nadmienił, że informuje klientów o rabatach w przejrzysty sposób.

W ostatnich miesiącach operator rozsyłał listy polecone do abonentów UPC Polska. W październiku Sąd Najwyższy oddalił kasację P4 w sprawie decyzji prezesa UOKiK z 2019 roku. Wówczas zapadła decyzja, że sieć kablowa ma zapłacić 33 mln zł kary i rekompensatę dla klientów. Chodziło m.in. o nieuzasadnione zwiększenie opłat abonamentowych od 5 do 8 zł raz w roku. W liście operator informował o możliwości zwrotu pieniędzy.

W sierpniu 2024 roku prezes UOKiK zdecydował też, że obecny właściciel UPC Polska musi zwrócić klientom pieniądze za dodatkowe usługi w ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie”. Abonentom sieci kablowej oferowano dodatkowe kanały lub większą prędkość internetu za 4 lub 8 zł miesięcznie. Działo się to bez ich wyraźnej zgody. Firma jesienią informowała o możliwości zwrotu pieniędzy.
 

Dołącz do dyskusji: Więcej zgłoszeń o Play i UPC do UOKiK. Na co skarżą się klienci?

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
chamski konsultant
Play po przejęciu UPC jest jedną, wielką, pier....ną porażką!
53 2
odpowiedź
User
Ey, TY!
Do anonimowych zgłoszeń sygnalistów nalezy podać PESEL, nr klienta i dokładny adres. Czy EY który ich obsługuje to widzi?
16 1
odpowiedź
User
kąsultęt
Tam pracują the bille, którzy nawet prawidłowo nie potrafią zrobić copy-paste z gotowego skryptu czy szablonu. Mówią co wiedzą, a nie wiedzą co mówią
21 2
odpowiedź