Platforma Canal+ znacząco poszerza zasięg
Grupa Canal+ i Samsung Electronics, największy na świecie producent telewizorów Smart TV, rozszerzyły swoje strategiczne partnerstwo na ponad 40 terytoriów na całym świecie. Dzięki nowemu porozumieniu aplikacja serwisu streamingowego Canal+ będzie dostępna także na telewizorach z 2024 i 2025 roku.

Aplikacja Canal+ do tej pory działała na telewizorach firmy z Korei Południowej z lat 2018-2023. W połowie 2024 roku informowaliśmy o tym, że nie można z niej korzystać na nowszych urządzeniach. - Wobec braku dotychczasowego porozumienia pomiędzy firmą Samsung, a Canal+, aplikacja Canal+ nie będzie dostępna na nowych telewizorach Samsung z oferty na rok 2024 – brzmiało stanowisko Grupy Canal+, przekazane portalowi Wirtualnemedia.pl.
25 mln dodatkowych urządzeń Samsunga
Teraz obie firmy poinformowały w komunikacie, że rozszerzenie partnerstwa oznacza obecność Canal+ na 25 mln dodatkowych telewizorów. Umowa dotyczy wszystkich rynków europejskich, azjatyckich, 25 krajów afrykańskich i terytoriów zamorskich Francji, gdzie działa Canal+. Tym samym obejmuje także Polskę.
Aplikacja Canal+ jest teraz preinstalowana na wszystkich modelach Smart TV Samsunga począwszy od 2018 roku. - To partnerstwo sprawia, że dostęp do wszystkich treści i pakietów Canal+ na urządzeniach Samsunga w ponad 40 krajach jest łatwiejszy niż kiedykolwiek, a także toruje drogę do rozszerzonej współpracy między naszymi dwiema grupami– powiedział Philippe Schwerer, EVP Industrial Partnerships & New Business w Canal+.
- Cieszymy się, że możemy odnowić i jeszcze bardziej wzmocnić nasze partnerstwo z Canal+. Dzięki aplikacji Canal+ dostępnej na naszych telewizorach Smart TV na wszystkich terytoriach Canal+, możemy zapewnić naszym klientom jeszcze bardziej wyjątkowe treści z aplikacji Canal+– powiedział Alex Hole, SVP & GM w Samsung Europe.
Serwis streamingowy Canal+ (do niedawna działający pod nazwą Canal+ online) zadebiutował na polskim rynku w maju 2020 roku. Obejmuje pakiety z kanałami telewizyjnymi, sportem (w tym PKO BP Ekstraklasa, Liga Mistrzów, gale KSW), treściami wideo na żądanie, takimi jak filmy fabularne, produkcje oryginalne Canal+, seriale, dokumenty.
W pierwszej kolejności serwis streamingowy Canal+ był dostępny nad Wisłą na telewizorach z systemem operacyjnym Android TV od Google. W połowie 2021 roku aplikacja pojawiła się na sprzętach Samsung z oprogramowaniem Tizen, a rok później także na urządzeniach LG z systemem WebOS.
W Polsce w lutym 2024 roku działało prawie 3 miliony 700 tysięcy aktywnych urządzeń z systemem operacyjnym Samsung Tizen było podłączonych do internetu, co stanowiło aż 70 proc. telewizorów Smart tej marki.
Dołącz do dyskusji: Platforma Canal+ znacząco poszerza zasięg