Polsat i TVN po 10 proc. więcej z reklam, TVP 1 i TVP 2 mniej
Polskie stacje telewizyjne w maju br. cennikowo zarobiły z reklam 2,2 proc. więcej niż przed rokiem. Wśród czołowych kanałów wzrosty przychodów reklamowych zanotowały Polsat i TVN, a spadki - TVP 1 i TVP 2.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że Polsat według cennika w maju zarobił na reklamach 11,8 proc. więcej niż rok wcześniej, a TVN - 9,8 proc. więcej. Wpływy reklamowe Disney Channel wzrosły aż o 26,6 proc., a TVN 24 - o 20,7 proc. Discovery Channel zarobił więcej o 11 proc., a TV 4 - o 3 proc.
>>> Rekord TVP 1 i TVP HD, TVN z najsłabszym wynikiem od lat
Za to przychody reklamowe TVP 1 spadły w skali roku o 8,1 proc., a TVP 2 - o 13,4 proc. Natomiast VIVA Polska zarobiła na reklamach aż o 23,6 proc. mniej, a AXN - o 21,6 proc.
>>> Polsat liderem w naziemnej telewizji cyfrowej
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
V.2012 | V.2011 | |
Polsat | 381 930 700 zł | 341 691 060 zł |
TVN | 367 149 563 zł | 334 285 843 zł |
TVP 1 | 174 409 698 zł | 189 853 649 zł |
TVP 2 | 123 405 599 zł | 142 441 440 zł |
VIVA Polska | 40 834 500 zł | 53 472 740 zł |
Disney Channel | 39 698 075 zł | 31 365 590 zł |
AXN | 36 024 235 zł | 45 940 175 zł |
TVN 24 | 34 541 681 zł | 28 614 095 zł |
TV 4 | 34 272 679 zł | 33 264 040 zł |
Discovery Channel | 34 029 820 zł | 30 646 200 zł |
monitorowane stacje razem | 1 550 346 796 zł | 1 516 197 034 zł |
Dołącz do dyskusji: Polsat i TVN po 10 proc. więcej z reklam, TVP 1 i TVP 2 mniej