Lidl obciął wydatki reklamowe o 20 proc., Aldi i Carrefour z dużymi wzrostami
Sieci handlowe zwiększyły w I połowie br. wydatki na reklamę w mediach o nieco ponad 4 proc. Mocno wzrosły ich inwestycje w reklamę prasową i na outdoorze. Lidl zmniejszył budżet reklamowy o jedną piątą, a Aldi wydał blisko trzy czwarte więcej niż rok temu – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W okresie od stycznia do czerwca br. sieci handlowe przeznaczyły na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) blisko 1,3 mld zł, czyli 4,3 proc. więcej niż w tym samym okresie 2021 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów i VAT, Kantar).
Liderem wydatków pozostaje Lidl Polska z budżetem w kwocie 351,7 mln zł. Detalista utrzymał pozycję lidera, mimo że zredukował nakłady na reklamę o 20,5 proc. rok do roku.
Druga pod tym względem spółka Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka zwiększyła wydatki reklamowe o 4,3 proc., do 167,8 mln zł.
Trzeci na podium Kaufland Polska wydał w tym roku 1,3 proc. więcej – 138,2 mln zł.
Kolejna w zestawieniu największych reklamodawców wśród sieci handlowych jest firma Aldi Polska, która zainwestowała w reklamę w omawianym okresie 114,6 mln zł. Było to 72,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
Carrefour Polska przeznaczył na promocję w mediach tradycyjnych 110,6 mln zł, czyli 26,4 proc. więcej niż w I połowie ub.r.
Więcej reklam w prasie na outdoorze
Sieci handlowe wciąż najwięcej wydają na reklamę w telewizji – w I połowie br. było to 776,6 mln zł (tylko 3 proc. więcej niż rok temu).
Drugim kanałem komunikacji, na który przeznaczają również sporo jest radio – tutaj sieci zainwestowały 461,8 mln zł. Było to zaledwie 0,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Znacząco rosną nakłady sieci handlowych na reklamę dziennikach, magazynach i na outdoor. Wydatki na reklamę w gazetach wzrosły o 36,9 proc. (do 6,1 mln zł, w magazynach – o 26,5 proc. (do 9,2 mln zł), a na outdoor – o 134,5 proc. (do 40,7 mln zł).
Na reklamę w kinach detaliści wydali w tym roku 999,2 tys. zł, a na reklamę OOH w Metrze – 716,2 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Lidl obciął wydatki reklamowe o 20 proc., Aldi i Carrefour z dużymi wzrostami