Ipsos chce kupić Kantar Media
Francuska firma badawcza rynku Ipsos (ISOS.PA) poinformowała w poniedziałek, że prowadzi rozmowy z Kantar Media na temat potencjalnego przejęcia grupy z siedzibą w Londynie.
„Nie ma pewności, że jakakolwiek oferta zostanie złożona, ani co do warunków, na jakich taka oferta mogłaby zostać złożona” – stwierdziła firma Ipsos w oświadczeniu przesłanym agencji Reuters.
Ipsos przygotowuje wiążącą ofertę kupna od firmy badawczej Kantar spółki Kantar Media zajmującej się pomiarem mediów w ponad 60 krajach. Jak podało jedno ze źródeł Reutersa, wartość transakcji, w którą zaangażowany jest Kantar, może przekroczyć 1 miliard euro.
Największymi udziałowcami Kantar są amerykańska firma private equity Bain Capital (BCSF.N) oraz holding reklamowy WPP, z udziałami wynoszącymi odpowiednio 60 proc. i 40proc.
„Z perspektywy WPP, Kantar nie przyczynia się do zysków, ponieważ jest w rzeczywistości traktowany jako „inwestycja”, a nie podmiot stowarzyszony” – skomentowali analitycy Citi dodając, że pojawią się pytania o zwroty dla akcjonariuszy, jeśli dojdzie do porozumienia.
Akcje spółki Ipsos, notowanej na giełdzie w Paryżu i mającej tam siedzibę, spadły w poniedziałek o ponad 2 proc. do godziny 08.15 osiągając najniższy kurs od ponad roku. Wartość rynkowa tej francuskiej grupy, która świadczy usługi w zakresie badań rynku konsumenckiego i stała się znana na całym świecie dzięki przeprowadzaniu sondaży opinii publicznej i sondaży wyborczych, wynosi 1,9 miliarda euro).
Dołącz do dyskusji: Ipsos chce kupić Kantar Media