Google testuje reklamy wideo przy wynikach wyszukiwania
Firma Google poinformowała, że po raz pierwszy będzie wyświetlać linki do reklam wideo przy wynikach wyszukiwania.
Począwszy od tego tygodnia reklamodawcy będą mieli możliwość umieszczania takich linków poniżej tradycyjnych reklam tekstowych, które obecnie są wyświetlane w wyszukiwarce Google - informuje serwis TechWeb.
Znajdować się będą one w okienku razem z napisem "obejrzyj wideo". Po kliknięciu, okienko rozszerzy się i internauta obejrzy w nim reklamę wideo.
Ta nowa oferta na razie znajduje się w fazie testowej i jest wykorzystywana przy niewielkiej ilości wyszukiwań. Oznacza to, że większość użytkowników prawdopodobnie się z takimi reklamami nie spotka.
Wideo online stanowi wielki potencjał jako środek reklamowy. Według eMarketera, wydatki na tego typu reklamę wzrosną w obecnym roku do 1,6 miliarda dolarów wobec blisko 800 milionów dolarów w roku ubiegłym, a w 2011 roku wyniosą 4,3 miliarda dolarów.
źródło: TechWeb
Dołącz do dyskusji: Google testuje reklamy wideo przy wynikach wyszukiwania