Mimo zmniejszenia liczby obsługujących go agencji Unilever wydał o 250 mln euro więcej na promocję w mediach
Koncern Unilever (właściciel takich marek, jak Dove, Axe) mimo ogłoszonej w ub.r. strategii zredukowania o połowę liczby agencji marketingowych z którymi pracuje oraz zmniejszenia liczby nowych reklam zwiększył w ub.r. wydatki na media o 250 mln euro.
Unilever w ub.r. poinformował o tym, że szuka oszczędności m.in. w obszarze marketingu. Jednym z elementów ograniczania kosztów była zapowiedź zmniejszenia o połowę liczby agencji marketingowych, z którymi firma współpracuje (na całym świecie było ich ok. 3 tys.).
Kolejny etap to ograniczenie liczby nowo produkowanych spotów. Koncern postanowił, że będzie prowadzić dłuższe kampanie z wykorzystaniem już wyprodukowanych reklam. Taka strategia zakładała ograniczenie kosztów o ok. 2 mld euro rocznie.
Na czwartkowym spotkaniu z mediami dotyczącym wyników za 2017 rok (wg relacji serwisu Campaignlive) Greame Pitkethly, dyrektor finansowy Unilevera poinformował, że firma zwiększyła wydatki na marketing. Przekazał, że dwie trzecie zaoszczędzonych pieniędzy zostało ponownie zainwestowanych, z tego wydatki na media wzrosły o 250 mln euro, co zostało zrównoważone niższymi kosztami produkcji reklam.
Ze sprawozdania rocznego firmy wynika, że jej budżet marketingowy w 2016 roku wart był 7,7 mld euro.
Pitkethly ujawnił też, że Unilever szczególnie zwiększył wydatki na reklamę w internecie. Konkretnej kwoty jednak nie podał. Zmiany wprowadzone przez Unilevera w obszarze aktywności marketingowych są częścią długofalowego planu restrukturyzacji Connected for Growth.
W ub.r. Unilever zanotował 53,7 mld euro obrotów (1,9 proc. więcej niż rok wcześniej) i 6,5 mld euro zysku netto (po wzroście o 16,9 proc. w skali roku).
Dołącz do dyskusji: Mimo zmniejszenia liczby obsługujących go agencji Unilever wydał o 250 mln euro więcej na promocję w mediach