SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Warner Bros Discovery planuje kolejny rebranding serwisu Max

Wizerunek platformy Max, która wcześniej działała pod szyldem HBO Max, ma znowu bardziej nawiązywać do filmowo-serialowych kanałów HBO. Bloomberg poinformował, że w Warner Bros. Discovery trwają prace nad rebrandingiem wizualnym marki. 

Za zmiany ma odpowiadać nowa szefowa do spraw marketingu. Shauna Spenley wcześniej była dyrektor wykonawczą Netfiksa. Według Bloomberga, Max ma odejść od niebieskiej kolorystyki na rzecz czarno-białej, kojarzonej przez lata z kanałami HBO. Przy okazji startu serwisu streamingowego HBO Max w Stanach Zjednoczonych w 2020 roku postawiono na fioletową kolorystykę, a dwa lata później, kiedy w USA ruszała platforma Max, na niebieską.

Bez powrotu do HBO w nazwie

Jeszcze w tym roku Max może „wrócić do korzeni”. Błękit ma zniknąć z interfejsu na rzecz kombinacji czarno-białych barw kojarzonych z działającym od wielu lat kanałem filmowym. Powrót do nazwy z HBO nie jest jednak planowany. Ostateczna decyzja o zmianach nie została jeszcze podjęta. Poza czernią i bielą, „kolor nazwy aplikacji ma zmieniać się wraz z kolorem konkretnej produkcji w kampaniach marketingowych”.

Do rebrandingu HBO Max na Max doszło, aby podkreślić różnorodność treści i wspólną ofertę po fuzji Warner Media z Discovery (serwis obejmuje nie tylko treści HBO, ale też Discovery+). W krajach typu Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Włochy, Australia, Kanada, Nowa Zelandia, kanały HBO nie były nigdy dostępne. Brand HBO nie jest więc tak silny jak w USA czy w Europie Środkowej.

W Polsce HBO Max zastąpił HBO GO 8 marca 2022 roku, natomiast Max pojawił się nad Wisłą 11 czerwca 2024 roku. Platforma oferuje nie tylko filmy i seriale, ale także treści od Discovery, TVN, Playera, transmisje Eurosportu i kanały linearne.

Na koniec III kwartału 2024 roku Max miał 110,5 mln abonentów. W trakcie trzech poprzednich miesięcy poszerzył bazę o 7,2 mln klientów. Ze wszystkich platform WBD korzystało 110,5 mln użytkowników, wobec 103,3 mln na koniec czerwca. Większość wzrostu nastąpiła poza USA i Kanadą. Platformie wciąż daleko do Netfliksa (ponad 300 mln subskrybentów).

Max nie jest jedyną platformą, która modyfikuje kolorystykę swojej marki. Latem interfejs odświeżył Amazon Prime Video.  Nazwa platformy na ekranach telewizorów Smart TV jest teraz napisana białą czcionką na jasnoniebieskim tle, a nie jak wcześniej czarną. Niespełna rok temu, aby uczcić połączenie Disney+ z Hulu w Stanach Zjednoczonych, serwis streamingowy zmodyfikował logo. Granatowe tło zostało zastąpione przez turkusowe.

Dołącz do dyskusji: Warner Bros Discovery planuje kolejny rebranding serwisu Max

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kleks
Oni już sami nie wiedzą jak ma wyglądać ta usługa. Po zakończeniu jednego rebrandingu zaczynają kolejny, eh...
4 0
odpowiedź
User
TV
Chyba sprawka ludzi z Discovery - oni zawsze kochali rebrandingi (i swego czasu co chwilę robili rebrandingi i zmiany oprawy graficznej swoich kanałów). Dlatego dzisiaj Discovery jest cieniem tego, co prezentowało np. w latach 90-tych (wtedy to był ciekawy kanał popularnonaukowy... a nie jak dzisiaj rozrywkowy)
2 0
odpowiedź