Lidl zwiększa przewagę reklamową nad Biedronką. Więcej wydają dwie inne firmy
Po 10 miesiącach br. wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych wzrosły rok do roku o blisko 10 proc. Najbardziej na reklamę Digital Out Of Home, zaś wpływy z reklam w dziennikach zmalały o jedną trzecią. O ok. połowę więcej niż przed rokiem przeznaczyły na promocję swoich marek Lidl i właściciel Biedronki.
W okresie od stycznia do października br. media tradycyjne (bez internetu) zarobiły na reklamach 38,6 mld zł. To 9,5 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).
Ponad połowa tej kwoty (20,3 mld zł) trafiła do telewizji, której wpływy z reklam wzrosły w skali roku o 15,8 proc. Drugie pod względem przychodów reklamowych radio zwiększyło je rdr o 8,5 proc., do 9,6 mld zł.
Na reklamę w magazynach marketerzy wydali w tym roku 3,4 mld zł (-1,4 proc.), na reklamę w kinach – 2,7 mld zł (+ 4 proc.), na reklamę zewnętrzną – 1,2 mld zł (-2,5 proc.), na reklamę w gazetach – 820,2 mln zł (-30,8 proc.), a na reklamę DOOH – 511,7 mln zł (+49,6 proc.).
Procter&Gamble wydaje ⅔ więcej
Niezmiennie najwięcej na reklamy w mediach tradycyjnych wydaje firma farmaceutyczna Aflofarm, która zwiększyła nakłady rok do roku o 5,3 proc., do blisko 2,2 mld zł. Drugi w zestawieniu Terg (właściciel m.in. Media Expert) przeznaczył na wsparcie w mediach w omawianym okresie 1,2 mld zł, czyli 22,3 proc. więcej niż przed rokiem. Podium zamyka sieć sklepów Lidl z wydatkami w kwocie 957,9 mln zł, większymi rdr o 50,8 proc.
Wydatki Natur Produkt Zdrovit wyniosły 829,9 mln zł (+16,4 proc.), Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka i drogerii Hebe – 726,5 mln zł (+45,8 proc.), a USP Zdrowie – 628,7 mln zł (+34,4 proc.).
Euro-Net Warszawa wydał na reklamy w tym roku 520,6 mln zł (+3,1 proc.), Ferrero Polska – 497,5 mln zł (-3 proc.), Procter&Gamble Polska – 476,2 mln zł (+65,4 proc.), a sieć drogerii Rossmann – 418,2 mln zł (+43,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: Lidl zwiększa przewagę reklamową nad Biedronką. Więcej wydają dwie inne firmy