SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio 357 ze spotami dla niepłacących. „Inflacja zjada środki od patronów”

Odbiorcy Radia 357, którzy nie są jego patronami, niebawem usłyszą w aplikacji reklamy i treści sponsorowane. W ten sposób rozgłośnia chce poprawić swoje finanse i zachęcić niepłacących słuchaczy do wspierania stacji. - Inflacja bezlitośnie “zjada” środki, które wpłacacie - przyznają jej władze.

Fot. Dariusz Kawka/ Radio 357Fot. Dariusz Kawka/ Radio 357

O zmianach, które wejdą w życie od poniedziałku 18 listopada, zarząd Radia 357 poinformował na facebookowej grupie dla patronów. Krótkie spoty promocyjne i treści sponsorowane pojawią się w komunikacie startowym, poprzedzającym start radia na żywo u tych użytkowników, którzy nie są patronami, czyli nie współfinansują internetowej rozgłośni.

Radio 357 ze spotami dla niepłacących

„Wysłuchanie takiego komunikatu pozwoli grać radiu dalej lub będzie dobrym pretekstem do tego, aby rozpocząć regularne, comiesięczne wsparcie naszego projektu” - twierdzą władze Radia 357, które tłumaczą ten ruch względami finansowymi, a przede wszystkim rosnącymi kosztami bieżącej działalności. 

- Inflacja bezlitośnie “zjada” środki, które wpłacacie. Przez 4 lata w ten sposób zniknęło 40% - czyli z każdych 10 złotych wtedy mamy ok. 7 zł teraz - czytamy w komunikacie. Wprowadzane na antenie zmiany nie dotkną tych, którzy współfinansują rozgłośnię. Ci, którzy mają aktywny patronat i będą zalogowani, nie usłyszą spotów promocyjnych i treści sponsorowanych. 

Odbiorcy, którzy słuchają Radia 357 za pośrednictwem innych aplikacji, będą mogli wygenerować Osobisty Adres Streamingu. To nowe rozwiązanie techniczne, które oznacza spersonalizowany link, pozwalających na ręczną konfigurację streamu. Link ten uruchamia radio bez komunikatu startowego.

Spoty promocyjne emitowane użytkownikom niepłacącym na to kolejny krok rozgłośni w celu poprawy sytuacji finansowej. Od kilku miesięcy Radio 357 promuje wśród patronów akcję bezpośrednich wpłat poza systemem Patronite, które zapewniają niższe koszty obsługi płatności i zapewniają większe wpływy. Obecnie najniższy próg wsparcia, bezpośrednio przez stronę Radia 357 czy serwis Patronite, to 15 zł. Według danych rozgłośni 70 proc. odbiorców Radia 357 nie finansuje jego działalności.  

Na początku października, podczas spotkania Zarządu Radia 357 z patronami, zapowiedziano, że stacja planuje zwiększyć wpływy z reklam, choć „nie zamierza tworzyć bloków reklamowych”. Zaznaczono wówczas, że zmiany w tym zakresie nie będą dotyczyć patronów. 

Czytaj także: Słuchacze Radia 357 sfinansowali mural. To hołd dla polskiej muzyki

Radio 357 to jedna z dwóch internetowych stacji założonych przez byłych dziennikarzy radiowej Trójki w 2020 roku. Rozgłośnia utrzymuje się wyłącznie z dobrowolnych wpłat słuchaczy.  Według ostatnich danych stację wspiera ok. 50 tys. użytkowników, wpłacając co miesiąc ponad 900 tys. zł.

W 2023 r. Radio 357 osiągnęło wzrost przychodów o 9,1 proc. do 14,1 mln zł. Zwiększyły się zarówno wpłaty od patronów, jak też wpływy reklamowe. Stacja osiągnęła 235,4 tys. zł zysku brutto. Według danych z badania Krajowego Instytutu Mediów od grudnia 2022 do maja ub.r. Radia 357 codziennie miało średnio 276,7 tys. słuchaczy i 14,1 proc. udziału w czasie słuchania radia w internecie. Wyższe wyniki osiągnęło jedynie RMF FM. 

 

 

Dołącz do dyskusji: Radio 357 ze spotami dla niepłacących. „Inflacja zjada środki od patronów”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Radiowiec
Inflacja 40% w ciągu 4 lat? Gdzie? W Bangladeszu?
odpowiedź
User
kakao
Inflacja 40% w ciągu 4 lat? Gdzie? W Bangladeszu?


40% Polaków nie rozumie co to inflacja i jeden radiowiec.

Skumulowana inflacja.
odpowiedź
User
zwiadowca
Poprawicie ramówkę, zwiększę wsparcie.

"Mam grać?" do skasowania, mniej tandetnej muzyki przyniesionej przez przemądrzałą Maję Piskadło, mniej miałkiego popu, R&B, elektroniki i innego dziadostwa. Więcej rock'a, mniej Oli Budki i Noviki (i ogólnie słabych audycji prowadzonych przez często niezłych artystów), uwolnijcie wtorkowy wieczór od Pawła Jóźwickiego, mniej zachwyconego sobą Grudniewskiego. Poczuję poprawę jakości, poprawię wsparcie finansowe...
odpowiedź