Zmiana na czele Radia 357. Przejście z Wirtualnemedia.pl
Nową szefową internetowego Radia 357 została Ewa Świstuniuk, wcześniej związana z Wirtualnemedia.pl i Grupą Infor. Na czele rozgłośni zastąpi Pawła Sołtysa.
- To kolejny krok w realizacji naszego planu, który przygotowywaliśmy od wielu miesięcy. Ewa to jedna z najbardziej doświadczonych osób w zarządzaniu mediami w Polsce. Bardzo się cieszę, że przyjęła zaproszenie wspólników, by pokierować zarządem Radia 357. Jestem przekonany, że tym samym otwieramy nowy, bardzo ważny etap w rozwoju Radia 357 - mówi Paweł Sołtys, dotychczasowy prezes Radia 357.
W komunikacie prasowym Radia 357 podano, że Paweł Sołtys od początku stycznia kieruje pracami teamu strategicznego, który będzie dbać o wyznaczanie długofalowych kierunków rozwoju radia. W skład zespołu wejdą Ewa Mieczławska (przez trzy lata w zarządzie Radia 357 zajmowała się m.in. rozwojem technologicznym, wcześniej m.in. siedem lat pracowała w Trójce) oraz Marcin Beme (to założyciel, twórca i wieloletni prezes Audioteki, obecnie zarądzający swoją grupą inwestycyjną KMB F.R.).
W pracach wezmą udział także eksperci, którzy będą doradzać na zasadzie pro bono: Jakub Dwernicki (założyciel i prezes cyber_Folks, członek rady nadzorczej Vercom, globalnego dewelopera platform komunikacyjnych w chmurze), Maciej Reluga (członek zarządu Santander Bank Polska odpowiedzialny za strategię zarządzanie płynnością i kapitałem oraz analizy ekonomiczne) oraz Jarosław Sroka (członek zarządu KI One odpowiadający za nadzorowanie obszarów komunikacji korporacyjnej, relacji inwestorskich, marketingu oraz public affairs; wcześniej przez lata dziennikarz biznesowy).
Ewa Świstuniuk w Inforze i Wirtualnemedia.pl
Ewa Świstuniuk przez 25 lat była zawodowo związana z Grupą Infor - pełniła w niej m.in. funkcje dyrektora finansowego, prezesa spółki zależnej Infor Biznes oraz członka zarządu, a następnie prezesa spółki centralnej Infor PL. W latach 2014-2024 była członkinią zarządu Izby Wydawców Prasy.
Od stycznia do listopada 2024 roku pracowała jako prezeska Wirtualnemedia.pl.
CZYTAJ TEŻ: W Radiu 357 więcej o filmach i serialach. Marcin Cichoński z nową audycją
- Radio 357 to niezwykle ciekawy gracz na polskim rynku medialnym. Szybko wybiło się na pozycję lidera wśród rozgłośni internetowych. Działa dzięki słuchaczom - w zupełnie nowym modelu finansowania społecznościowego. I tworzy w mojej ocenie najmocniejszy zespół radiowców w kraju. To brzmi jak przepis na fascynujące wyzwanie zawodowe - mówi Ewa Świstuniuk.
Radio 357 wystartowało jesienią 2020 roku, a stałą emisję zaczęłow w styczniu 2021 roku. Zarządzająca rozgłośnią spółka 357 w 2023 roku zwiększyła rok do roku przychody z wpłat od patronów z 10,1 do 10,75 mln zł oraz wpływy z reklam i sprzedaży gadżetów z 3,2 do 3,55 mln zł. Natomiast przy wzroście kosztów operacyjnych o 14 proc. jej rentowność netto pogorszyła się o prawie 500 tys. zł. W spółce 357 pozostałymi członkami zarządu są Aneta Kowalska, Agnieszka Szwajgier i Marcin Cichoński.
W połowie listopada 2024 roku Radio 357 dla słuchaczy, którzy nie są jego patronami, wprowadziło w aplikacji reklamy i treści sponsorowane. - Inflacja bezlitośnie “zjada” środki, które wpłacacie. Przez 4 lata w ten sposób zniknęło 40% - czyli z każdych 10 złotych wtedy mamy ok. 7 zł teraz - opisała rozgłośnia w komunikacie.
Ponadto rozgłośnia pożegnała się z kilkoma współpracownikami. - Nie prowadzimy szeroko zakrojonej restrukturyzacji ani cięć personalnych. Szukając lepszego sposobu na dysponowanie tym, co mamy ograniczyliśmy do absolutnego minimum decyzje o zakończeniu współpracy, które dotyczą tylko kilku osób. Równolegle wzmacniamy stanowiska, których rola i liczba zadań rosną, a osoby tam pracujące otrzymywały wynagrodzenie nie zmienione od startu radia, czyli od 4 lat. Jest to więc bardziej koncentracja sił i przegrupowanie w reakcji na otoczenie rynkowe - relacjonowała stacja.
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/radio-357-reklamy-dla-nieplacacych
Dołącz do dyskusji: Zmiana na czele Radia 357. Przejście z Wirtualnemedia.pl