„Super Express” ma radio internetowe. Napędza je AI
Ruszyło internetowe Radio Super Express, w którym serwisy informacyjne są przygotowane z użyciem sztucznej inteligencji. – Nie zamierzamy zastępować ludzi, bo to dzięki naszym dziennikarzom oraz przy użyciu AI możemy dziś docierać z informacjami do coraz szerszego grona internautów – zapewnia Tomasz Krawczyk, wiceprezes spółki Time wydającej „Super Express”.
Na antenie Radia Super Express w każdej godzinie emitowane są dwa rozbudowane serwisy informacyjne z kraju i ze świata oraz z informacjami lokalnymi, a także serwisy tematyczne poświęcone rozrywce, serialom, sportowi i biznesowi. Pięć razy w ciągu godziny słuchacze usłyszą aktualną prognozę pogody.
Wszystkie serwisy powstają w oparciu o informacje przygotowywane przez dziennikarzy Grupy ZPR Media, przede wszystkim „Super Expressu”, ale również Eska.pl. Do generowania i selekcji newsów oraz przygotowywania serwisów wykorzystywane są modele oparte na sztucznej inteligencji, które generują też głosy słyszane w radiu.
CZYTAJ TEŻ: Dwie polskie stacje radiowe z serwisami AI w kilku językach
Wydawca „Super Expressu” zapewnia, że treści są moderowane przed emisją przez zespół dziennikarzy.
Radio Super Express: AI dobiera newsy i generuje głosy
– Nad Radiem Super Express pracowali specjaliści od AI, analitycy, programiści. Przy konstruowaniu ramówki bazowaliśmy na doświadczeniu radiowców z Radia Eska, Eska Rock i Radia VOX FM. Wspólnie z redakcją dziennika i newsroomem radiowym pracowaliśmy i dalej pracujemy nad jakością informacji. Testowaliśmy wiele głosów generowanych przez AI, różne układy ramówki i kształt samych serwisów – opisuje Bartosz Orliński, product owner AI w Grupie ZPR Media.
Radio Super Express gra muzykę w formacie Hot AC: to połączenie nowoczesnych brzmień, energetycznych hitów i klasycznych przebojów.
– Poświęciliśmy czas na dopracowanie szczegółów: moderacji głosu, jego barwy czy sposobu odczytywania liczebników i skrótów. Obecnie przygotowujemy się do skalowania naszego projektu i wzbogacenia programu o nowe elementy – dodaje Aleksandra Rabenda, manager ds. rozwoju produktu online w ZPR Media.
Firma zapowiada, że Radio Super Express ma charakter eksperymentalny i testowy oraz będzie rozwijane: zarówno jeśli chodzi o koncepty tematyczne, jak i obszary geograficzne (treści dla osób z różnych regionów, powiatów lub miast).
– Dla Grupy ZPR Media sztuczna inteligencja to istotny element rozwoju biznesu, ale jako narzędzie wspierające nas w osiąganiu celów, a nie substytut naszych mocnych i sprawdzonych zespołów. Nie zamierzamy zastępować ludzi, bo to dzięki naszym dziennikarzom oraz przy użyciu AI możemy dziś docierać z informacjami do coraz szerszego grona internautów – stwierdza Tomasz Krawczyk, wiceprezes spółki Time wydającej „Super Express”.
Radia Super Express można słuchać na stronie player.se.pl, w górnym menu portalu SE.pl oraz w serwisie Mediateka.pl.
– Staramy się dotrzeć do naszych odbiorców wszystkimi możliwymi kanałami, jesteśmy wszędzie tam, gdzie nasi czytelnicy. Teraz „Super Express” to prawdziwie multimedialny brand: do gazety, portalu, serwisów tematycznych i internetowej telewizji dołącza radio, dzięki czemu dostęp do naszych newsów jest jeszcze prostszy – wylicza Grzegorz Zasępa, redaktor naczelny „Super Expressu”.
Jak niedawno informowaliśmy, w grudniu 2024 roku portal „Super Expressu” SE.pl odwiedziło 9,32 mln internautów, spędzając średnio po 7 minut i 17 sekund (według badania Mediapanel).
Dołącz do dyskusji: „Super Express” ma radio internetowe. Napędza je AI
Ciekawy jestem kolejnych emanacji - interaktywność, personalizacja?