SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Super Express” ma radio internetowe. Napędza je AI

Ruszyło internetowe Radio Super Express, w którym serwisy informacyjne są przygotowane z użyciem sztucznej inteligencji. – Nie zamierzamy zastępować ludzi, bo to dzięki naszym dziennikarzom oraz przy użyciu AI możemy dziś docierać z informacjami do coraz szerszego grona internautów – zapewnia Tomasz Krawczyk, wiceprezes spółki Time wydającej „Super Express”.

Na antenie Radia Super Express w każdej godzinie emitowane są dwa rozbudowane serwisy informacyjne z kraju i ze świata oraz z informacjami lokalnymi, a także serwisy tematyczne poświęcone rozrywce, serialom, sportowi i biznesowi. Pięć razy w ciągu godziny słuchacze usłyszą aktualną prognozę pogody.

Wszystkie serwisy powstają w oparciu o informacje przygotowywane przez dziennikarzy Grupy ZPR Media, przede wszystkim „Super Expressu”, ale również Eska.pl. Do generowania i selekcji newsów oraz przygotowywania serwisów wykorzystywane są modele oparte na sztucznej inteligencji, które generują też głosy słyszane w radiu.

CZYTAJ TEŻ: Dwie polskie stacje radiowe z serwisami AI w kilku językach

Wydawca „Super Expressu” zapewnia, że treści są moderowane przed emisją przez zespół dziennikarzy.

Radio Super Express: AI dobiera newsy i generuje głosy

– Nad Radiem Super Express pracowali specjaliści od AI, analitycy, programiści. Przy konstruowaniu ramówki bazowaliśmy na doświadczeniu radiowców z Radia Eska, Eska Rock i Radia VOX FM. Wspólnie z redakcją dziennika i newsroomem radiowym pracowaliśmy i dalej pracujemy nad jakością informacji. Testowaliśmy wiele głosów generowanych przez AI, różne układy ramówki i kształt samych serwisów – opisuje Bartosz Orliński, product owner AI w Grupie ZPR Media.

Radio Super Express gra muzykę w formacie Hot AC: to połączenie nowoczesnych brzmień, energetycznych hitów i klasycznych przebojów.

– Poświęciliśmy czas na dopracowanie szczegółów: moderacji głosu, jego barwy czy sposobu odczytywania liczebników i skrótów. Obecnie przygotowujemy się do skalowania naszego projektu i wzbogacenia programu o nowe elementy – dodaje Aleksandra Rabenda, manager ds. rozwoju produktu online w ZPR Media.

Firma zapowiada, że Radio Super Express ma charakter eksperymentalny i testowy oraz będzie rozwijane: zarówno jeśli chodzi o koncepty tematyczne, jak i obszary geograficzne (treści dla osób z różnych regionów, powiatów lub miast).

– Dla Grupy ZPR Media sztuczna inteligencja to istotny element rozwoju biznesu, ale jako narzędzie wspierające nas w osiąganiu celów, a nie substytut naszych mocnych i sprawdzonych zespołów. Nie zamierzamy zastępować ludzi, bo to dzięki naszym dziennikarzom oraz przy użyciu AI możemy dziś docierać z informacjami do coraz szerszego grona internautów – stwierdza Tomasz Krawczyk, wiceprezes spółki Time wydającej „Super Express”.

Radia Super Express można słuchać na stronie player.se.pl, w górnym menu portalu SE.pl oraz w serwisie Mediateka.pl.

– Staramy się dotrzeć do naszych odbiorców wszystkimi możliwymi kanałami, jesteśmy wszędzie tam, gdzie nasi czytelnicy. Teraz „Super Express” to prawdziwie multimedialny brand: do gazety, portalu, serwisów tematycznych i internetowej telewizji dołącza radio, dzięki czemu dostęp do naszych newsów jest jeszcze prostszy – wylicza Grzegorz Zasępa, redaktor naczelny „Super Expressu”.

Jak niedawno informowaliśmy, w grudniu 2024 roku portal „Super Expressu” SE.pl odwiedziło 9,32 mln internautów, spędzając średnio po 7 minut i 17 sekund (według badania Mediapanel).
 

Dołącz do dyskusji: „Super Express” ma radio internetowe. Napędza je AI

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Czego
"Nie zamierzamy", ale właśnie zastąpiliśmy. A głosu to jest modulacja, a nie moderacja. No ale czego się spodziewać po ZPR?
odpowiedź
User
Łałałiła
Odważny krok i postępowe myślenie. Oby to było tak powszechne u konkurencji. Gratulacje!

Ciekawy jestem kolejnych emanacji - interaktywność, personalizacja?
odpowiedź
User
Monia
Są już teksty robione przez AI w portalach, głosy w radiach, w ciągu 2,3 lat maksymalnie będą też prezenterzy w tv.... przyszłość branży widzę wspaniałą... "ciekawy jestem kolejnych emanacji..." hahaha, Ciebie też dosięgnie, nawet jak nie jesteś dziennikarzem
odpowiedź