Koszty Radia Nowy Świat wyższe o milion zł. Przybywa jednak patronów
Od połowy grudnia grono patronów Radia Nowy Świat powiększyło się o 600 osób, a dwa razy tyle dotychczasowych darczyńców zwiększyło swoje wpłaty na rzecz rozgłośni. To efekt regularnych apeli redaktorki naczelnej o finansowe wsparcie radia, którego koszty utrzymania - m.in. na skutek inflacji - wzrosły w ciągu roku o milion złotych. Jak zapewniają jednak przedstawiciele rozgłośni, antena pozostanie wolna od reklam.
W ostatnich dniach grudnia na antenie Radia Nowy Świat ze wzmożoną intensywnością pojawiały się apele o finansowe wsparcie stacji. Redaktor naczelna, Magdalena Jethon pojawiała się m.in. w piątkowej porannej audycji Wojciecha Manna i audycji „W środku dnia”, by zachęcić - tych, którzy mogą sobie na to pozwolić - do podwyższenia kwoty patronatu do minimum 15 zł. Zwracała się też do tych słuchaczy, którzy słuchają stacji, a nie są jej patronami (tych według szacunków stacji jest ok. 70 proc.), by włączyli się do współfinansowania stacji.
- Nie chce mi się wierzyć, że osiągnęliśmy sufit, jeśli chodzi o liczbę nowych patronatów, ale nasze regularne apele nie dają spektakularnych efektów – mówiła w “Porannej Mannej” 13 grudnia Magdalena Jethon. - Koszty utrzymania radia w tym roku w porównaniu do ubiegłego wzrosły u drastycznie, bo o 1 mln zł. To nie jest nasza rozrzutność. Inflacja zżera państwa wpłaty – mówiła wówczas naczelna RNŚ, szacując miesięczne wydatki stacji na kwotę ok. 750 tys. zł. Po kilkunastu dniach akcji widać, że apele przyniosły skutek.
RNŚ przybyło patronów. Reklam nie będzie
Według ostatnich danych z początku stycznia grono patronów RNŚ, za namową redaktorki naczelnej, powiększyło się o 600 osób, a dwa razy tyle dotychczasowych donatorów zwiększyło środki przekazywane na rzecz stacji. - Szczerość i otwartość moich wystąpień na antenie zawsze się bronią. Bardzo cenię sobie ten rodzaj kontaktu i wsparcie, jakie otrzymujemy od naszych Darczyńców – przekazała w odpowiedzi na pytania portalu Wirtualnemedia.pl Magda Jethon, zapewniając jednocześnie, że mimo wzrastających kosztów utrzymania stacja nie przewiduje ani emitowania reklam ani szukania oszczędności w ludziach.
- Bloków reklamowych nie ma i nie będzie na naszej antenie. To obiecaliśmy i słowa dotrzymujemy. Bardzo wielu słuchaczy/patronów jest właśnie z nami z tego powodu. Jeśli kiedykolwiek doszłoby do ograniczenia działalności, to wyłącznie do takiej, która nie ma wpływu na antenę. Jeśli sytuacja nas do tego zmusi, to możemy ograniczyć nasze audycje wyjazdowe, czy inne działania poza antenowe, ale nigdy nie będzie się to odbywać kosztem ludzi. Zespół i antena są dla nas najważniejsze - zaznaczyła.
Czytaj także: Zmiany w Radiu 357. Zmienia się prezes, ale gwiazdy zostaną
Rozgłośnia - także z pomocą słuchaczy - stara się dotrzeć do nowych, potencjalnych darczyńców. Niedawno z inicjatywy jednego z patronów z Bielska-Białej, Radio Nowy Świat miało kampanię w miejskich autobusach. W styczniu stacja będzie mieć kampanię outdoorową w Katowicach. Jak przyznają przedstawiciele RNŚ, „choć skala i zasięg tych akcji nie są porażające, to otrzymując takie propozycje współpracy od naszych fantastycznych patronów ‘bierzemy je w ciemno’ i z wdzięcznością”. Jednak wciąż najskuteczniejsze pozostają apele do słuchaczy.
- Przy obecnym poziomie kosztów i stale bardzo wysokiej inflacji nie stać nas na szeroko zakrojoną ogólnopolską akcję promocyjną. Na razie działamy więc na naszej antenie i w mediach społecznościowych. Apeluję też do słuchaczy, co, jak pokazują dotychczasowe statystyki, jest najlepszym i najefektywniejszym kanałem dotarcia i argumentacji – podkreśla Magda Jethon.
Radio Nowy Świat pozostaje przy Patronite
Wcześniej, w jednym z wystąpień na antenie, Magdalena Jethon podkreśliła także, że póki co stacja - wzorem konkurencyjnego Radia 357 - nie zamierza rozwijać własnego systemu płatności i pozostanie przy rozwiązaniu, jakie oferuje serwis Patronite. Tłumacząc tę decyzję, zwróciła uwagę na wysokie koszty budowy niezależnego systemu płatności.
Czytaj także: Radio 357 z systemem bezpośrednich wpłat. Odzew patronów zaskoczył radiowców
Obecnie, według informacji dostępnych na stronie Patronite, Radio Nowy Świat ma prawie 33 tys. patronów, którzy co miesiąc wspierają stację kwotą 746 672 tys. zł. To o ponad 26 tys. zł więcej niż na początku działalności rozgłośni.
Dołącz do dyskusji: Koszty Radia Nowy Świat wyższe o milion zł. Przybywa jednak patronów