Jeremy Clarkson reklamuje dostawy Prime Air i nowe drony Amazona
Amazon wystartował z promocją niedostępnego jeszcze systemu dostaw towarów Prime Air realizowanego przez drony. Reklama ma stanowić nacisk na Federalną Administrację Lotnictwa, a jej twarzą jest Jeremy Clarkson.
W reklamowym spocie Jeremy Clarkson, były prowadzący motoryzacyjny show „Top Gear” z właściwym sobie humorem przekonuje, że nowy system dostaw towarów realizowany przez Amazon za pomocą dronów może rozwiązać wiele palących problemów każdej przeciętnej rodziny.
Przed obiektywem kamery Clarkson podkreśla, że Amazon w ramach usługi Prime Air zastosuje całą rodzinę różnych maszyn bezzałogowych zaprojektowanych do działania w różnych warunkach.
W spocie pokazano nowy dron Amazona, który ma stanowić połączenie helikoptera i miniatury zwykłego samolotu. Konstrukcja wykorzystuje do poruszania się wirniki poziome i pionowy. Pojazd ma się poruszać na pułapie nie przekraczającym 120 metrów nad ziemią i przenosić ładunki o wadze nieco powyżej 2 kg na maksymalną odległość 15 km pomiędzy magazynem a domem odbiorcy.
Amazon przekonuje w reklamie, że czas dostawy nie powinien być dłuższy niż 30 minut. Koncern podkreśla, że system dostaw Prime Air zostanie uruchomiony tak szybko, jak pozwoli na to amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA), która jeszcze na początku br. zajmowała dość nieprzejednane stanowisko w sprawie komercyjnego wykorzystania dronów. Jednak w ciągu kolejnych miesięcy regulator nieco złagodził swoje stanowisko i powołał specjalny zespół, który ma opracować bezpieczne przepisy dotyczące używania bezzałogowców przez rynek.
Udział Clarksona w reklamie Prime Air nie powinien dziwić, bowiem po odejściu z „Top Gear” zarówno on, jak i Richard Hammond oraz James May podpisali z Amazonem umowę na realizację nowego programu motoryzacyjnego, którego premiera jest planowana na początek 2016 r.
Dołącz do dyskusji: Jeremy Clarkson reklamuje dostawy Prime Air i nowe drony Amazona