Esport atrakcyjny dla marketerów
Esport pozwala docierać do grup docelowych, będących wyzwaniem dla marketerów, potwierdzają przedstawiciele PGE i Totalizatora Sportowego, właściciela marki LOTTO. Finały Polskiej Ligi Esportowej już w dniach 2 - 4 grudnia, w Esport Spot na warszawskim Powiślu, w Polsat Games, a przede wszystkim - na twitch.tv.
Polska Liga Esportowa (PLE) od początku istnienia deklarowała, że jej celem jest profesjonalizacja polskiego esportu, a wzorcami są organizacje typu NBA czy Premier League. Znaczącym krokiem na tej drodze było wprowadzenie we wrześniu 2021 centralizacji praw sponsoringowych: w ramach porozumienia między PLE a drużynami występującymi w PGE Dywizji Mistrzowskiej powstała jednolita platforma sponsoringowa.
- To znacznie zwiększa możliwości komunikacji marketingowej, a partycypacja drużyn w umowach sponsorskich daje im impuls do rozwoju - wyjaśnia Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej. - Pod tym względem jesteśmy w Polsce jednymi z pionierów, i nie mówię tu o esporcie, tylko o sporcie jako takim.
Esport jako platforma marketingowa daje reklamodawcom unikalne możliwości, takie jak np. product placement (np. samochód konkretnej marki umieszczony na mapie, gdzie rozgrywa się mecz) czy reklamy in-game. Z tego drugiego formatu korzysta choćby PGE - sponsor tytularny Dywizji Mistrzowskiej, umieszczając swój branding na ścianach wirtualnych budynków, w których toczą się zmagania.
- PGE Polska Grupa Energetyczna jest jednym z największych sponsorów sportu w Polsce. Od ponad roku działamy również w obszarze esportu, współpracując z Polską Ligą Esportową oraz klubem PGE Turów Zgorzelec - wyjaśnia Wojciech Dąbrowski, prezes Zarządu PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. - Dzięki obecności w transmisjach i mediach społecznościowych oraz wspólnych akcjach specjalnych, PGE wzmacnia swoją rozpoznawalność w tej grupie docelowej i zyskuje doskonałą platformę do komunikacji naszych działań. Obecność PGE w Polskiej Lidze Esportowej pomaga rozwijać polski esport, a nam z kolei umożliwia dotarcie do szerokiej publiczności z nasza ofertą.
Partnerem PLE jest także Polsat Games - to w studiu tego kanału zgromadzeni będą zawodnicy drużyn uczestniczących w finałowych LAN-ach (meczach rozgrywanych z przeciwnikami znajdującymi się fizycznie w tej samej przestrzeni). Jednak równie ważne, jak klasyczne transmisje telewizyjne będą streamingi meczów na żywo w kanale Polsat Games w serwisie twitch.tv.
– Esport ma tę przewagę, że pozwala trafiać do grup docelowych, które na co dzień nie korzystają z tradycyjnych mediów. Poprzez PLE docieramy do fanów gier z informacjami o naszych produktach – potwierdza Aida Bella, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej Totalizatora Sportowego. – Ponadto esport idealnie rezonuje z tym, jak sami chcemy być postrzegani: dzięki transformacji technologicznej partnerstwa z branżą cyfrową idealnie współgrają ze strategią spółki.
Polska Liga Esportowa to jedna z wiodących polskich lig esportu: rywalizacji toczącej się za pomocą gier komputerowych. To branża warta w naszym kraju ok. 15 mln dolarów - i stale rosnąca. Platformą najważniejszych rozgrywek PLE jest gra Counter-Strike: Global Offensive. Odbywają się one w dwóch dywizjach, skupiających po 10 zespołów: PGE Dywizji Mistrzowskiej i LOTTO Dywizji Profesjonalnej. Jednym z wczesnych inwestorów PLE S.A. jest gwiazda NBA Marcin Gortat, w kwietniu tego roku do grona współwłaścicieli dołączył także Dawid Podsiadło.
Partnerami Polskiej Ligi Esportowej są: PGE, eWinner, Lotto, Lech Free, LG, Red Bull, Media Expert, Logitech, Pracuj.pl.
Dołącz do dyskusji: Esport atrakcyjny dla marketerów