SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora nie dostrzega poprawy na rynku reklamowym

Grupa reklamowa Agora nie widzi poprawy na rynku reklamy, podałaspółka w raporcie kwartalnym. Spółka podała, że w III kwartalewartość polskiego rynku reklamy wyniosła 1,45 mld zł, co oznaczaspadek o 15% r/r.

"Kondycja rynku reklamy w czwartym kwartale 2009 r. zależy wistotnej mierze od stanu polskiej gospodarki, w szczególnościpoziomu inwestycji przedsiębiorstw, skali napływu środków z UniiEuropejskiej oraz poziomu konsumpcji indywidualnej. Opierając sięna wartości tych wskaźników w trzech pierwszych kwartałach 2009 r.,nie dostrzegamy istotnych elementów poprawy na rynku reklamy" -czytamy w komunikacie.

Agora ocenia, że w III kwartale dynamika spadku wydatków nareklamę w dziennikach wyniosła 23%, głównie ze względu na spadekwpływów ogłoszeniowych z branży praca, nieruchomości orazmotoryzacja i telekomunikacja. Telewizja odnotowała spadek wpływówreklamowych o prawie 13%. Wydatki na reklamę w radio spadły o 20%,a rynek reklamy zewnętrznej skurczył się o 21%. Wpływy z reklam wczasopismach były niższe o 16% w porównaniu z analogicznym okresemroku ubiegłego.

"Jedynie Internet zanotował nieznaczny wzrost wpływówreklamowych (o prawie 1%)" - czytamy dalej.

Według Agory, w sumie, w okresie styczeń - wrzesień 2009 r.wydatki reklamowe na wszystkie media w Polsce wyniosły 4,96 mld złi były niższe od zeszłorocznych o 764 mln zł (spadek o 13%).Jedynym medium, na które reklamodawcy wydali więcej pieniędzy, niżprzed rokiem, był internet. Wydatki na reklamę w internecie wzrosłyo 40 mln zł (7%) i osiągnęły
614 mln zł.

"Wydatki na reklamę w telewizji spadły o 334 mln zł (13%) dopoziomu 2,3 mld zł. Wydatki na reklamę zewnętrzną spadły o 13% a naradiową o 15%. W dziennikach reklamodawcy wydali o 204 mln zł (26%)mniej niż przed rokiem, natomiast w czasopismach o 132 mln zł(16%)" - czytamy dalej.

Spółka zwraca uwagę, iż wszystkie szacunki dotyczące udziałów wwydatkach na reklamę mogą być obarczone błędem, co jest związane zeznaczącą presją rabatową ze strony reklamodawców.

Dołącz do dyskusji: Agora nie dostrzega poprawy na rynku reklamowym

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl