Agata Młynarska i Igor Sokołowski w kanale Wirtualnej Polski. Planowany serial i talk-show
Programy w kanale telewizyjnym Wirtualnej Polski mają prowadzić Agata Młynarska i Igor Sokołowski. W planach stacji jest produkcja własnego serialu oraz realizacja talk-show publicystycznego i reality-show na licencjach zagranicznych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Agata Młynarska w kanale Wirtualnej Polski (jego robocza nazwa to WP1) ma prowadzić pasmo lifestylowe emitowane na żywo w godz. 13-14. Będzie to program w stylu telewizji śniadaniowej, tyle że w porze obiadu, dotyczący domu i rodziny oraz skierowany przede wszystkim do gospodyń domowych.
Igor Sokołowski ma natomiast być jednym z gospodarzy wieczornego pasma lifestylowego, nadawanego w godz. 18:45-19:15. Ten program będzie też prowadziła Małgorzata Serafin.
O planowanym zaangażowaniu Młynarskiej i Sokołowskiego do swojego kanału Wirtualna Polska poinformowała w prezentacji dla operatorów kablowych i satelitarnych. Przy czym jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, sprawa nie jest jeszcze ostatecznie przesądzona, z obojgiem dziennikarzy firma prowadzi rozmowy o współpracy. Potwierdziła to Agata Młynarska.
- Do końca sierpnia jestem związana umową z TVP, a o moich dalszych losach zawodowych nie omieszkam powiadomić, jak tylko będę wiedziała, co dalej - napisała dziennikarka na swoim profilu facebookowym. - Pojawienie się na rynku medialnym nowych kanałów telewizyjnych (licencje na naziemne nadawanie otrzymały wp.pl, Agora i ZPR) śledzę z wielkim zainteresowaniem i uważam za znakomitą perspektywę rozwoju zawodowego - zaznaczyła.
Agata Młynarska poprzednio przez prawie trzy lata była prowadzącą programu „Świat się kręci” w TVP1, którego emisję zakończono w połowie czerwca br. Igor Sokołowski w połowie marca rozstał się z TVP Info, gdzie pracował przez rok. Wcześniej był związany m.in. z TVN24 i TVN Warszawa.
Jak już informowaliśmy, w kanale Wirtualnej Polski będą też pracowały Kamila Biedrzycka Osica i Małgorzata Serafin. Obie będą prowadziły poranne pasmo na żywo nadawane w godz. 9-10. Program, tworzony we współpracy z redakcjami WP Wiadomości i Money.pl, będzie dotyczył bieżących wydarzeń politycznych i społecznych.
Te trzy programy będą nadawane pod marką „#dziejesienazywo”. Taką nazwę noszą dwa pasma, które jesienią ub.r. zaczęły być emitowane na żywo od poniedziałku do piątku na stronie głównej WP.
W ramówce stacji będą również pasma z programami dokumentalnymi i reality show (emitowane w dni powszednie w godz. 19:30-20:30) i serialami zagranicznymi (w dni powszednie w godz. 20:30-22) oraz magazyn plotkarski „W świecie na tapecie” (w godz. 22-22:30) dotyczący najciekawszych tematów z mediów społecznościowych.
Pozostałą część ramówki będą wypełniać inne programy i seriale oraz ich powtórki. W weekendy będą pokazywane także filmy.
W dalszych planach kanału jest produkcja własnego serialu obyczajowo-komediowego oraz realizacja, w oparciu o zagraniczne formaty, talk-show publicystycznego i reality-show.
Zgodnie z wymogami koncesyjnymi w ramówce kanału w godz. 6-23 minimum jedną trzecią czasu mają zajmować produkcje polskiej, a 51 proc. - treści europejskie (w tym polskie). Co najmniej 20 proc. czasu mają wypełniać filmy i seriale, 15 proc. - programy publicystyczne, a po 10 proc. - dokumenty i programy rozrywkowe.
Nadawca opisuje widzów stacji jako „osoby silnie osadzone w tradycji, wartościach rodzinnych i lokalnych sieciach społecznych, ale idących z duchem czasu i postępem technologicznym - nie bojące się otwierać na świat i nowe doświadczenia, także te związane ze zróżnicowaną konsumpcją mediów (multiscreening)”. Kanał ma mieć młodszą widownię niż większość stacji z naziemnej telewizji cyfrowej, z niewielką przewagą kobiet.
Kanał wystartuje w czwartym kwartale br., będzie nadawany na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Ma również trafić do ofert sieci kablowych i platform cyfrowych oraz będzie emitowany w internecie.
Na tworzenie stacji Wirtualna Polska w tym i przyszłym roku przeznaczy ponad 20 mln zł. W 2018 roku kanał ma osiągnąć rentowność, przy prawie 30 mln zł wpływów i ok. 1 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
W pierwszym kwartale br. Wirtualna Polska Holding zanotowała 88,45 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 8,18 mln zł zysku netto. Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. strony internetowe firmy miały 19,42 mln realnych użytkowników i 3,09 mld odsłon krajowych.
Dołącz do dyskusji: Agata Młynarska i Igor Sokołowski w kanale Wirtualnej Polski. Planowany serial i talk-show