TVN24 najbardziej opiniotwórczym medium w 2024 r. Wysoka pozycja Wirtualnemedia.pl
Stacja TVN24 jest liderem rankingu najczęściej cytowanych mediów w 2024 roku według Instytutu Monitorowania Mediów. W swojej kategorii w czołówce są Wirtualnemedia.pl.
W 2024 roku stację TVN24 zacytowano łącznie 44,5 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM), który publikuje coroczny raport Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce. Stacja niejednokrotnie zajmowała pierwsze miejsca w rankingu IMM w 2024 roku, szczególnie w pierwszym półroczu.
Zobacz: Czy TVN, TVP i Polsat płacą ekspertom za udział w programach? Sprawdziliśmy
Na drugim miejscu w rankingu znalazła się „Rzeczpospolita”, którą inne tytuły cytowały 44,2 tys. razy. Onet zajął trzecie miejsce na podium, a jego treści zostały dalej przekazane przez inne redakcje 43,5 tys. razy.
Onet liderem w internecie. Wirtualnemedia.pl w czołówce
W internecie liderem zestawienia IMM jest Onet, do którego informacji odwoływano się ponad 43,5 tys. razy. Z liczbą 39,9 tys. wzmianek miejsce drugie zajął zeszłoroczny lider – Wirtualna Polska. Portal w październiku odnotował skok w ilości wzmianek m.in. dzięki artykułowi Szymona Jadczaka o współpracy wiceministra Jacka Tomczaka z branżą deweloperską poprzez swoją kancelarię notarialną. Podium zamyka Interia wzmiankowana przez inne tytuły mediowe blisko 22,6 tys. razy.
Miejsce czwarte zajęły Wirtualnemedia.pl. Inne media powoływały się na nasze informacje ponad 10,7 tys. razy.
Awans aż o sześć miejsc w stosunku do roku 2023 odnotował portal Meczyki.pl z liczbą 9,1 tys. wzmianek oraz o 9 miejsc wzwyż Sportowe Fakty z liczbą 6,5 tys. odwołań.
„Rzeczpospolita” liderem w prasie
Rzeczpospolita z liczbą blisko 44,2 tys. wzmianek w 2024 roku utrzymuje tytuł najbardziej opiniotwórczego medium prasowego. Miejsce drugie analogicznie do 2023 i liczbą przeszło 42,8 tys. powołań zajmuje „Gazeta Wyborcza”.
Podium zamyka „Fakt”, do którego informacji w ubiegłym roku inne media odnosiły się blisko 26,9 tys. razy. Największe wzrosty natomiast należą do tygodnika „Newsweek” (ponad 8 tys. wzmianek) i dziennika „Puls Biznesu” (6,3 tys. odwołań) – tytuły uplasowały się w rankingu kolejno na siódmym i ósmym miejscu.
Pierwsze miejsce zestawienia najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników w Polsce zajął „Newsweek” ze wzrostem o cztery pozycje rok do roku i łączną liczbą blisko 8,1 tys. cytowań. Podium uzupełniają „Viva” i „Wprost”.
W kategorii miesięczników i dwumiesięczników pierwszą trójkę tworzą „Forbes”, „Press” i „Twój Styl”.
Zobacz: TVP Info z dużym wzrostem liczby reklam w 2024 roku. TVN24 i Polsat News ze spadkami
Telewizja i radio – liderzy opinii
Podobnie do roku 2023, najbardziej opiniotwórczą telewizją w 2024 roku było TVN24. Na drugim miejscu zestawienia znalazł się Polsat News z wynikiem blisko 27,4 tys. wzmianek. Podium zamyka TVP Info, które uzyskało wynik ponad 17 tys. powołań w innych mediach. 'O dwie pozycje wyżej w porównaniu do roku 2023 znalazł się TVP Sport z wynikiem 16,6 tys. odwołań.
Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową w kraju pozostaje RMF FM, na którą w 2024 roku dziennikarze innych redakcji powoływali się ponad 28,7 tys. razy. Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET, cytowane ponad 24 tys. razy. Podium zamyka Program I Polskiego Radia z liczbą blisko 11,3 tys. odnotowań.
W porównaniu z rokiem 2023, Radio Maryja awansowało o 4 pozycje, z liczbą 3,4 tys. wzmianek oraz Radio Eska aż o 6 pozycji z ponad 2,4 tys. odnotowań.
Najbardziej opiniotwórcze media biznesowe
W zestawieniu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych w kategorii mediów ekonomicznych i biznesowych wyraźnie dominuje „Rzeczpospolita” przed „Dziennikiem Gazetą Prawną” i „Forbes”.
W tej kategorii wśród mediów internetowych liderem był Business Insider z wynikiem blisko 8,5 tys. powołań. Drugie miejsce należy do Money z wynikiem przeszło 8,5 tys. cytowań. Trzecie miejsce zajmuje Bankier.
W kategoriach tematycznych – w zdrowiu na pierwszym miejscu znalazł się Rynek Zdrowia, w sporcie – TVP Sport.
Media regionalne w 2024 roku
Pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych zajmuje „Gazeta Krakowska”, której materiały cytowano w innych mediach 2,9 tys. razy.
Drugie miejsce w rankingu należy do „Głosu Wielkopolskiego”, który awansował aż o cztery miejsca w porównaniu do ubiegłego roku i odnotował ponad 1,8 tys. wzmianek. Podium zamyka „Gazeta Wrocławska” z liczbą 1,8 tys. cytowań i awansem o jedną pozycję.
RASP ponownie najbardziej opiniotwórczą grupą mediową 2024 roku
Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych wydawnictw ubiegłego roku utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, „Fakt”, „Forbes”, „Newsweek”, Noizz, Onet, Plejada i „Przegląd Sportowy” były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce ponad 110,5 tys. razy.
Na drugim miejscu znajduje się grupa Agora z łącznym wynikiem blisko 89,7 tys. wzmianek badanych tytułów: „Gazeta Wyborcza”, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl i Radio ZET.
Podium zamyka Wirtualna Polska Media reprezentowany przez wp.pl, wirtualnemedia.pl, money.pl, pudelek.pl, Sportowe Fakty, o2.pl, abczdrowie.pl, autokult.pl, dobreprogramy.pl, gadzetomania.pl, fotoblogia.pl do których dziennikarze w Polsce odwoływali się łącznie prawie 76,9 tys. razy.
Analizę częstotliwości 741 484 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 stycznia – 31 grudnia 2024 roku.
Dołącz do dyskusji: TVN24 najbardziej opiniotwórczym medium w 2024 r. Wysoka pozycja Wirtualnemedia.pl