DDB, Papaya Films, Platige Image i McDonald’s triumfują na KTR
W tegorocznej edycji konkursu kreatywności reklamowej KTR rozdano 33 złotych, 71 srebrnych oraz 66 brązowych nagród, natomiast nie przyznano Grand Prix. Agencją roku została DDB Warszawa, a reklamodawcą roku - McDonald’s Polska.
Do tegorocznej edycji konkursu KTR, w którym nagradzane jest kreatywność projektów marketingowych, przesłano 1 141 zgłoszeń, które oceniało ponad 100-osobowe jury. Najbardziej prestiżowe wyróżnienia, tytuły Best of, w poszczególnych kategoriach przyznano:
- Best of Craft: za kampanię „Porsche - Cold Waves” przygotowaną przez Papaya Films dla Porsche,
- Best of Design: za rebranding loga „Czyste Miasto Gdańsk” zrealizowany dla Urząd Miasta Gdańska przez TOFU Studio,
- Best of Communication i Best of Technology: za platformę „WhereToSettle/GdzieZamieszkać” stworzoną przez McCann Poland dla Mastercard,
- Best of Entertainment: za akcję „Lepsza strona zimy” przygotowaną przez DDB Warszawa dla McDonald’s Polska,
- Best of Charity: za kampanię „Tu Jestem” autorstwa agencji Feeders Agency dla Pomagam.
Ponadto rozdanych zostało 33 złotych, 71 srebrnych oraz 66 brązowych nagród. - Rok wyjątkowy ze względu na kontekst. Patrząc na „Where to Seattle” czy „Telefon Anki” widać, że branża nie tylko reaguje, ale i wprowadza pomocne rozwiązania. W tym roku także mocniej doceniamy to, co stanowi o połowie sukcesu reklam. W kategorii Craft powstało oddzielne jury zajmujące się dźwiękiem. A po raz pierwszy tytuł Best of Craft wygrał film, który pokazuje jak istotny w reklamie jest właśnie dźwięk - opisuje Maciej Twardowski, przewodniczący zarządu KTR.
- Powstała też nowa, wyjątkowa kategoria - Entertainment. Wreszcie, to był naprawdę wyjątkowy rok dla KTR. Bo już dwudziesty - Twardowski.
DDB Warszawa agencją roku
Wśród agencji reklamowych zdecydowanie najwięcej nagród i nominacji we wszystkich kategoriach zdobyła DDB Warszawa. Uzyskała za to 174,75 pkt i tytuł agencji roku, kolejna w zestawieniu VMLY&R zdobyła 77,25 pkt, a Feeders Agency - 61,5 pkt.
Z domów produkcyjnych zdecydowanie najbardziej nagrodzony został Papaya Films (126 pkt), a ze studiów projektowych - TOFU Studio (50 pkt).
Spośród reklamodawców najwięcej nagród otrzymał McDonald’s Polska (100,5 pkt), wyprzedzając Mastercard (76 pkt) i Storytel (55,5 pkt), a wśród studiów produkcyjnych zdecydowanie najbardziej utytułowane jest Platige Image (73,72 pkt).
Konkurs KTR jest organizowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. W tegorocznej edycji grupom jurorskim w poszczególnych kategoriach przewodniczyli Małgorzata Drozdowska z Ok-Human (kategoria Communication), Agnieszka Gozdek ze 180heartbeats + Jung V.Matt (Creative Strategy), Dawid Szczepaniak z VMLY&R Poland (Entertainment), Emilka Bojańczyk z Podpunkt / SuperSkrypt (Design), Anna Nowak z dentsu Creative (Isobar Polska) (Technology), Maciej Twardowski z Ogilvy Poland (Craft Audio/Video), Zuza Krajewska, (Craft Fotografia) oraz Ola Jasionowska z Zarząd Zieleni m.st. Warszawy (Craft Ilustracja).
Dołącz do dyskusji: DDB, Papaya Films, Platige Image i McDonald’s triumfują na KTR
formuła skrótu sprawdza się od lat