SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP 2 więcej z reklam, Polsat i TVP 1 - mniej

W lipcu br. polskie stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam ponad 5 proc. mniej niż rok wcześniej. Spore spadki wpływów reklamowych zanotowały TVP 1i Polsat, za to wzrost osiągnęła TVP 2.

Z danychKantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe polskich stacji telewizyjnych bez autopromocji były w lipcu o 5,2 proc. niższe niż rok wcześniej. Przy uwzględnieniu autopromocji ten spadek był minimalnie większy, ponieważ wydatki na autopromocję zmniejszyły się w skali roku o 16,7 proc.

>>> Reklama radiowa o jedną trzecią w górę. Jedynka i Trójka dwa razy więcej

Wśród czołowych stacji minimalnie więcej niż rok wcześniej zarobiła z reklam TVN. Z kolei wpływy reklamowe TVP 2 były o 4,7 proc. wyższe. Za to Polsat zarobił na reklamach 10,1 proc. mniej niż w lipcu ub.r., a TVP 1 - 10,2 proc. mniej.

>>> Duży spadek TVN 24 i Polsat News, TVP 2 odrabia straty

Jeszcze większy spadek cennikowych wpływów reklamowych - 26,7 proc. - w skali roku zanotował AXN. Z kolei TV Puls w lipcu br. zarobiła z reklam tylko 40,8 proc. tego co rok wcześniej, a 4FunTv - jedynie 16,8 proc. W efekcie obie stacje wypadły z czołowej dziesiątki zestawienia.

>>> Reklama w I półroczu: Polsat i TVN więcej, TVP - mniej

 Z drugiej strony wpływy reklamowe TV 4 wzrosły w skali roku o 34,9 proc. Natomiast TVN 24 zarobiła z reklam o 8,8 proc. więcej niż w lipcu ub.r.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
  VII.2011 VII.2010
Polsat 142 595 956 zł 158 648 490 zł
TVN 129 637 629 zł 129 455 496 zł
TVP 1 111 669 726 zł 124 411 154 zł
TVP 2 84 443 306 zł 80 617 277 zł
Viva Polska 33 495 460 zł 34 663 030 zł
Discovery Channel 25 699 450 zł 27 027 820 zł
TVN 24 24 585 306 zł 22 598 681 zł
AXN 21 179 517 zł 28 895 796 zł
TV 4 18 103 319 zł 13 424 556 zł
TVP Info 13 775 869 zł 13 865 794 zł
monitorowane tytuły razem 765 732 249 zł 807 443 768 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją 770 761 042 zł 813 481 904 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 5 028 793 zł 6 038 136 zł


 

Dołącz do dyskusji: TVP 2 więcej z reklam, Polsat i TVP 1 - mniej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl