„Newsweek” i „Tele Tydzień” mocno w górę, „Viva!” i „Claudia” w dół
W kwietniu br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły „Newsweek Polska” i „Tele Tydzień”, za to małe spadki zanotowały „Viva!” i „Claudia”.
Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich magazynów były o 10,9 proc. niższe niż rok wcześniej. Przy uwzględnieniu autopromocji ten spadek wyniósł 15,6 proc, natomiast same wydatki na autopromocję zwiększyły się aż o 79 proc.
>>> „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” dużo mniej z reklam, „Super Express” o połowę więcej
>>> Jedynka, Trójka i TOK FM podwoiły wpływy reklamowe
W czołówce zestawienia tytułów nastąpiły spore zmiany w skali roku. Liderująca w kwietniu ub.r. „Viva!” (Edipresse Polska) w kwietniu br. cennikowo zarobiła z reklam 2,9 proc. mniej, przez co została wyprzedzona przez „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) i „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), które zanotowały wzrosty tych przychodów wynoszące odpowiednio 86 i 55,4 proc. Cennikowe wpływy reklamowe mocno w skali roku zwiększyły też „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - o 74,5 proc., „Pani Domu” (Edipresse Polska) - o 52,4 proc., „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - o 45,2 proc. i „Wprost” (AWR Wprost) - o 41,1 proc.
>>> Reklama w I kwartale: radio mocno w górę, telewizja w dół (raport)
Mniejsze wzrosty cennikowych przychodów reklamowych osiągnęły „Murator” (Murator SA) - o 22,6 proc, oraz „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 10,2 proc. Natomiast o 10 proc. mniej niż w kwietniu ub.r. zarobiła z reklam „Claudia” (G+J Polska).
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
IV.2011 | IV.2010 | |
Newsweek Polska | 12 841 825 zł | 6 904 600 zł |
Twój Styl | 11 355 735 zł | 7 300 700 zł |
Viva! | 10 324 542 zł | 10 630 812 zł |
Tele Tydzień | 9 857 730 zł | 5 649 927 zł |
Polityka | 8 909 226 zł | 8 084 500 zł |
Wprost | 8 603 900 zł | 6 096 850 zł |
Przyjaciółka | 5 643 017 zł | 3 886 323 zł |
Claudia | 5 568 035 zł | 6 184 578 zł |
Pani Domu | 4 890 432 zł | 3 208 729 zł |
Murator | 4 523 230 zł | 3 689 658 zł |
monitorowane tytuły razem | 244 332 893 zł | 220 237 960 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 273 616 542 zł | 236 592 267 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 29 283 649 zł | 16 354 307 zł |
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” i „Tele Tydzień” mocno w górę, „Viva!” i „Claudia” w dół