SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Newsweek” i „Tele Tydzień” mocno w górę, „Viva!” i „Claudia” w dół

W kwietniu br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły „Newsweek Polska” i „Tele Tydzień”, za to małe spadki zanotowały „Viva!” i „Claudia”.

Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich magazynów były o 10,9 proc. niższe niż rok wcześniej. Przy uwzględnieniu autopromocji ten spadek wyniósł 15,6 proc, natomiast same wydatki na autopromocję zwiększyły się aż o 79 proc.

>>> „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” dużo mniej z reklam, „Super Express” o połowę więcej


>>> Jedynka, Trójka i TOK FM podwoiły wpływy reklamowe

W czołówce zestawienia tytułów nastąpiły spore zmiany w skali roku. Liderująca w kwietniu ub.r. „Viva!” (Edipresse Polska) w kwietniu br. cennikowo zarobiła z reklam 2,9 proc. mniej, przez co została wyprzedzona przez „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) i „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), które zanotowały wzrosty tych przychodów wynoszące odpowiednio 86 i 55,4 proc. Cennikowe wpływy reklamowe mocno w skali roku zwiększyły też „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - o 74,5 proc., „Pani Domu” (Edipresse Polska) - o 52,4 proc., „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - o 45,2 proc. i „Wprost” (AWR Wprost) - o 41,1 proc.

>>> Reklama w I kwartale: radio mocno w górę, telewizja w dół (raport)

Mniejsze wzrosty cennikowych przychodów reklamowych osiągnęły „Murator” (Murator SA) - o 22,6 proc, oraz „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 10,2 proc. Natomiast o 10 proc. mniej niż w kwietniu ub.r. zarobiła z reklam „Claudia” (G+J Polska).

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
 IV.2011IV.2010
Newsweek Polska12 841 825 zł6 904 600 zł
Twój Styl11 355 735 zł7 300 700 zł
Viva!10 324 542 zł10 630 812 zł
Tele Tydzień9 857 730 zł5 649 927 zł
Polityka8 909 226 zł8 084 500 zł
Wprost8 603 900 zł6 096 850 zł
Przyjaciółka5 643 017 zł3 886 323 zł
Claudia5 568 035 zł6 184 578 zł
Pani Domu4 890 432 zł3 208 729 zł
Murator4 523 230 zł3 689 658 zł
monitorowane tytuły razem244 332 893 zł220 237 960 zł
   
monitorowane tytuły razem - z autopromocją273 616 542 zł236 592 267 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja29 283 649 zł16 354 307 zł


 

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” i „Tele Tydzień” mocno w górę, „Viva!” i „Claudia” w dół

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
magda
Dane są z sufitu, bo nie uwzględniają upustów, zniżek, promocji. Wpływy cennikowe to nie rzeczywiste, patrz Claudia, która jest na przedostatnim miejscu wśród poradnikowych miesięczników kobiecych. A w zestawieniu jako "lider" , bo jedyna reprezentuje tę grupę. Naiwni reklamodawcy właśnie tam zostawiają pieniądze, myślałby ktoś, że to prawda?
odpowiedź
User
dorota
uwielbiam vive!
odpowiedź