SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jak polskie portale radzą sobie na Facebooku (raport)

Facebookowym stronom polskich portali horyzontalnych daleko do Demotywatorów. Ponad 100 tys. użytkowników ma tylko fanpage Pudelka.

Z danych zebranych dla serwisu Wirtualnemedia.pl przez aplikację CatNapoleon.com wynika, że polskie portale horyzontalne mocno atomizują swoją komunikację na Facebooku. - Niemal każdy serwis należący do portalu lub z nim związany ma własny fanpage. W efekcie sama tylko Agora ma w swoim portfolio ponad 40 stron na Facebooku, a kilka wiodących portali ma ich ogółem ponad 120 - opisuje Kornel Kulisiewicz z CatNapoleon.com.

>>> Jak marki angażują na „polskim” Facebooku (raport z listopada)

Wśród fanpage’y serwisów należących do Onetu, największego polskiego portalu, zdecydowanie najwięcej użytkowników ma OnetVOD. Jednak najwięcej dzieje się na stronie Onet Sport.



Z fanpage’y Wirtualnej Polski największy zasięg ma ToSieWytnie.pl, a stosunkowo najaktywniejsi są fani serwisu ekstraklasa.wp.pl. 



Również wśród fanpage’y Grupy Gazeta.pl najwięcej dzieje się na tych sportowych. Mają one również najwięcej użytkowników. Większy zasięg mają tylko fanpage’e „Gazety Wyborczej”, „Wysokich Obcasów” i radia Tok FM, na których często pojawiają się linki do serwisów wyborcza.pl, wysokieobcasy.pl i tok.fm. 



Spośród facebookowych stron Interii najwięcej użytkowników mają Miasto Muzyki i dział motoryzacyjny Interia.pl. Natomiast najaktywniejsi są fani bloga ZAfganistanu.pl. 



Pudelek to jedyny fanpage związany z dużym portalem, który ma ponad 100 tys. użytkowników. Serwis zdecydowanie dominuje również wśród fanpage’y innych stron Grupy o2.pl. 



W ciągu ostatnich 9 miesięcy fanpage Gazeta.pl zyskał prawie 20 tys. użytkowników, a fanpage Wirtualnej Polski - ponad 10 tys. 


Social Interaction Index (SII) ilustruje poziom aktywności fanów danej strony czyli liczbę publikowanych przez nich postów, komentarzy i like'ów w relacji do liczby sympatyków danego fan page'a, zakładając różne wagi dla każdego z typów aktywności.

Dołącz do dyskusji: Jak polskie portale radzą sobie na Facebooku (raport)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl