97 proc. polskich internautów korzysta ze stron Google, najczęściej z wyszukiwarki i YouTube
Ze stron www i programów na PC firmy Google korzysta 97 proc. użytkowników polskiej sieci - wynika z analizy Gemiusa. Po jakie produkty amerykańskiego giganta sięga najwięcej użytkowników?
Spośród wszystkich stron www najpopularniejszą jest wyszukiwarka Google, która dociera do 96,3 proc. internautów w Polsce. W pierwszej trójce znalazły się także Youtube.com (18,5 mln użytkowników i 73,5 proc. zasięgu) oraz Google Maps (10,6 mln użytkowników i 42,2 proc. zasięgu).
Czwarte miejsce w rankingu zajęła bezpłatna platforma blogowa Blogspot.com, z której w lipcu korzystało 9,3 mln internautów (36,9 proc. zasięgu). Serwis pocztowy Google - Mail.google.com - miał 7,6 mln użytkowników (zasięg na poziomie 30,2 proc.).
Na stronę www Google Translate wchodzi 5 mln internautów miesięcznie, a na news.google.pl - 311 tys.
Widoczna jest różnica pomiędzy rankingiem stron www Google na PC i mobile. Przykładem może być Blogspot.com. Na urządzeniach mobilnych w analizowanym miesiącu ta platforma blogowa znalazła się na drugim miejscu z liczbą użytkowników 4,8 mln (zasięg na poziomie 19,1 proc.). Natomiast w przypadku zestawienia na PC plasuje się na piątej pozycji z liczbą 6,7 mln użytkowników (zasięg 26,6 proc.).
Polscy internauci chętnie wchodzą na stronę sklepu Google Play (Play.google.com). Według danych Gemiusa była ona bardziej popularna na smartfonach i tabletach niż na komputerach stacjonarnych. Liczba użytkowników na urządzeniach mobilnych wyniosła 3,6 mln, a na PC – 2,9 mln.
Na ostatnich miejscach rankingu znajdują się Scholar.google.pl oraz Hangouts.google.com z liczbą użytkowników na poziomie odpowiednio 160,8 tys. i 146,8 tys. (0,64 proc. i 0,58 proc. zasięgu).
Z kolei jeśli chodzi o aplikacje na desktopie, najchętniej uruchamiany na PC jest Dysk Google (792,4 tys. razy). Aplikacja Google Earth znajduje się na drugim miejscu zestawienia (w lipcu br. została uruchomiona 229,4 tys. razy), a zamyka je Google Desktop (z liczbą uruchomień na poziomie 98,5 tys.).
Analiza Gemiusa zawiera zestawienie produktów Google, które są używane w Polsce, w którym znalazło się 28 stron www oraz 3 aplikacje na PC. Dane dla następujących stron zostały zagregowane: Google.com i Google.pl (wyszukiwarka Google), Google.pl/maps i Google.com/maps (Google Maps), Translate.google.com i Translate.google.pl (Google Translate), Google.pl/chrome i Google.com/chrome (Google Chrome). Zestawienie nie zawiera danych dla aplikacji mobilnych Google. Dane pochodzą z lipca 2016 r. W analizie uwzględniono ruch na komputerach stacjonarnych (PC), urządzeniach mobilnych oraz łączny ruch ze wszystkich urządzeń.
Dołącz do dyskusji: 97 proc. polskich internautów korzysta ze stron Google, najczęściej z wyszukiwarki i YouTube