Amerykański gigant telewizyjny wejdzie na rynek z nowym serwisem VOD
Stacja Fox planuje uruchomić do końca 2025 r. samodzielnego serwisu streamingowego w modelu subskrypcji. W ofercie mają znaleźć się m.in. treści sportowe i newsowe.
CEO Fox Lachlan Murdoch anonsując nowy serwis podkreślił, że nie ma ambicji, by wypierał on stopniowo tradycyjną telewizję kablowa.
„Jesteśmy wielkimi zwolennikami tradycyjnego pakietu kablowego i zawsze będziemy. Chcemy dotrzeć do konsumentów, gdziekolwiek się znajdują, a istnieje duża społeczność, która jest teraz funkcjonuje bez tradycyjnego pakietu kablowego” - powiedział Murdoch.
W USA rośnie liczba tzw. “cord cutters”, odbiorców porzucających kablówkę na rzecz serwisów streamingowych. Osobna grupa to „cord-nevers”, widzowie którzy nigdy nie byli klientami ani płatnej telewizji. Według badania Parks Associates aż 56 milionów Amerykanów korzystających z internetu (46 proc.) należy do "cord cutters", kolejnych 12 procent to „cord-nevers”. To do nich nową usługę chce kierować Fox.
Fox jest już właścicielem bezpłatnego serwisu streamingowego Tubi, utrzymującego się z emisji reklam.
Fox przymierzał się do streamingu sportu
Fox w ubiegłym roku planował razem z konkurentami wspólną platformę streamingu sportu. Venu Sports miało powstać we współpracy z Warner Bros. Discovery i The Walt Disney Company. Po protestach z rynku i analizie jednak pomysł zarzucono.
– Doszliśmy do wniosku, że na stale zmieniającym się rynku najlepiej będzie sprostać ewoluującym wymaganiom fanów sportu, koncentrując się na istniejących produktach i kanałach dystrybucji — wyjaśniono.
Dyrektor generalny Fox Corp., szacował, że usługa w ciągu pięciu lat pozyska 5 mln abonentów.
Dołącz do dyskusji: Amerykański gigant telewizyjny wejdzie na rynek z nowym serwisem VOD
Zatrudnijcie tam kogoś po szkole, bo ten gimbusowy "autor" nie zna odmianów w języku polskim.