Rocket Jobs przestał być partnerem Kanałem Zero. Jego właściciel ujawnia dlaczego
Wraz z końcem 2024 roku serwisy rekrutacyjne – RocketJobs i Just Join IT – przestały być głównymi partnerami Kanału Zero. Właściciel serwisów podsumował współpracę i ujawnił, czy powróci do Krzysztofa Stanowskiego.
Od stycznia tego roku sponsorem głównym Kanału Zero została firma SFD, zastępując w tej roli serwisy rekrutacyjne - RocketJobs Just Join IT. Serwisy te zostały głównymi partnerami Kanału Zero zostały jeszcze przed jego uruchomieniem, które miało miejsce w lutym zeszłego roku. Strony nie ujawniały wartości umowy.
Czytaj więcej: Start Kanał Zero reklama RocketJobs Just Join IT Krzysztof Stanowski stawki 800 tys. zł
Charakterystyczny dla RocketJobs symbol rakiety znalazł się w przestrzeni głównego studia nagraniowego, a wybrane ogłoszenia o pracę były wyświetlane w programach Kanału Zero. W ramówce była obecna także marka Just Join IT.
Współpraca serwisów z Kanałem Zero trwała do końca ubiegłego roku, o czym poinformował sam Stanowski w materiale opublikowanym 2 stycznia. Stanowski nie zdradził jednak powodów zakończenia współpracy.
Nowosielski nie wycofał się?
Więcej szczegółów na temat nieobecności wśród sponsorów Kanału Zero zdradził w rozmowie z Money.pl Piotr Nowosielski, właściciel serwisów Rocket Jobs i Just Join IT. Nowosielski zaprzeczył, jakoby decyzja o niekontynuowaniu współpracy z Kanałem Zero była ‘wycofaniem się ze współpracy':
– Nie nazwałbym tego wycofaniem tejże współpracy (...) Mamy plan, żeby wrócić prawdopodobnie jeszcze w końcu tego roku – jak też będziemy mieć jakiś nowy produkt, który będzie czymś nowym dla tych odbiorców, bo ci odbiorcy już się nasłuchali o Rocket Jobs. Teraz warto jest przyjść do nich z nowym produktem, ale na ten produkt też potrzeba czasu, żeby go zbudować. Daję sobie chwilę na tego typu powrót i – będąc szczerym – myślę, że to wszystkim też dobrze zrobi.
Nowosielski został zapytany także, czy jednym z powodów nieobecności w kanale Stanowskiego jest zaangażowanie dziennikarza w politykę i udział w wyborach prezydenckich.
Czytaj więcej: Krzysztof Stanowski wybory kandydat Kanał Zero youtube
– To jest na pewno wątek, który jest wrażliwy dla moich klientów i który też bierzemy pod uwagę. Okres tych pierwszych dwóch, trzech kwartałów, gdzie wątek polityczny będzie bardziej na agendzie, a gdy wiemy też, że Krzysiek chce wziąć udział w tym show politycznym i chce kandydować na prezydenta, to też nie jest coś, co mogłoby nam pomóc. Dlatego tutaj absolutnie zrozumieliśmy się i powiedzieliśmy ‘dobra, dajmy sobie tutaj pauzę’. Akurat nasz biznes jest wrażliwy na tego typu rzeczy – przyznał Nowosielski.
Natomiast w rozmowie z Michałem Kanarkiewiczem, opublikowanej na kanale YT Strategiczny Ruch, Nowosielski przyznał, że obecność jego serwisów w Kanale Zero w roli partnera głównego, pochłonęła około 70-80 proc. ich budżetu marketingowego, czyli “kilka milionów złotych”. Przypomnijmy, że decyzja o przeznaczeniu tych środków zapadła jeszcze przed uruchomieniem Kanału Zero. Dlaczego Nowosielski zdecydował się na tak ryzykowny ruch?
– Jest to kwestia pewnej intuicji i zaufania do marki osobistej Krzyśka Stanowskiego i do projektu, który chce rozwijać. Wierzę w ten projekt i z tego względu zdecydowałem się wejść we współpracę. Na początku myślałem, żeby wejść jako jeden z kilku partnerów, ale po 24 godzinach jednak stwierdziłem, że jeżeli chcemy wejść, to musimy na całego, jako główny partner – przyznał Nowosielski.
Czy ryzyko opłaciło się?
Jak przyznał Nowosielski, w przypadku obecności serwisów rekrutacyjnych w Kanale Zero, trudno zmierzyć, ilu konkretnie nowych użytkowników serwisów dowiedziało się o nich właśnie z YouTube’a.
– Gdy Krzysiek lokował nas wyraziście przy różnych dramach jak np. Caroline Derpieński czy Zbigniew Stonoga, mimo że nie było linków (afiliacyjnych - red.), w bardzo jasny i zerojedynkowy sposób widzieliśmy przyrost użytkowników na stronie. Kanał Zero stworzy w tym roku pewnie około 2-2,5 tys. treści. To są setki milionów wyświetleń. To materiały, które będą wyszukiwane w internecie i będzie się do nich wracało, więc będą bardzo długo żyły. YouTube to jest nowe SEO, więc dla nas ta współpraca będzie oddziaływać na kolejne lata – zauważył Nowosielski.
Dołącz do dyskusji: Rocket Jobs przestał być partnerem Kanałem Zero. Jego właściciel ujawnia dlaczego