Porsche wydzielone z Volkswagen Group Polska. Marketing w Warszawie
Od stycznia firma Porsche Polska oddzieliła się od Volkswagen Group Polska i rozpoczęła działalność w stolicy. Pracownicy marketingu Porsche przeszli do nowej spółki i dwa razy w tygodniu dojeżdżają do pracy w Warszawie, ale pracodawca im do tego dopłaca. Niemal wszyscy nowe warunki pracy przyjęli - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Powołanie nowej spółki Porsche Polska wpisuje się w szerszą strategię niemieckiego producenta, zmierzającą do zwiększenia wpływów marki w regionie Europy Środkowej. Dotychczas interesy Porsche w Polsce reprezentowane były przez zlokalizowany w Poznaniu Volkswagen Group Polska - podano w komunikacie.
Transformacja w samodzielny podmiot zależny od Porsche AG ma pozwolić na precyzyjne dostosowanie oferty do oczekiwań lokalnych klientów oraz intensyfikację działań związanych z budowaniem doświadczenia marki na polskim rynku. Poza tym bezpośrednie powiązanie z centralą w Stuttgarcie ma przełożyć się na większą efektywność biznesową i szybkość podejmowania decyzji - dodano.
Reorganizacja struktury i zmiana siedziby wiążą się również z planami rozwoju zespołu. - Stanowimy mocny team i wierzę, że w najbliższych miesiącach dołączy do nas wielu nowych fachowców, przyczyniających się do przyszłych sukcesów Porsche w Polsce - powiedział Wojciech Grzegorski, dyrektor zarządzający Porsche Polska.
Pracownicy dojeżdżają z Poznania do Warszawy
Wszyscy dotychczasowi pracownicy otrzymali propozycję przejścia do nowej warszawskiej spółki. - Porsche zostało całościowo wyodrębnione z Volkswagen Group Polska, więc również pracownicy są zasobem przekazanym nowej spółce. Wszystkie osoby (niezależnie od działu), które pracowały dla marki Porsche dostały propozycję pracy w Porsche Polska sp. z o.o., w modelu pracy hybrydowej, gdzie przez dwa dni w tygodniu pracujemy z warszawskiego biura. Praktycznie prawie wszyscy przyjęli tę propozycję - mówi dla wirtualnemedia.pl Artur Jakubczak, senior press & PR manager Porsche Polska.
- Każdy pracownik, który pracował w Poznaniu, a teraz pracuje w Warszawie, otrzymał pakiet relokacyjny oraz w razie przeprowadzki wsparcie finansowe związane z przeprowadzką. Pakiet relokacyjny to wsparcie finansowe, o którego zadysponowaniu decyduje pracownik. Zwykle pracownicy przeznaczają te pieniądze na podróże i noclegi - wyjaśnia Jakubczak.
Z Poznania do Warszawy przeniesiono dział marketingu. - Dział marketingu Porsche Polska liczy około 10 osób. Oczywiście poszerzamy zespół, prowadzimy rekrutacje również w marketingu - dodaje Jakubczak.
Dotychczas dział marketingu był połączony z PR-em, którym nadzorował Hubert Niedzielski. Niedzielski przeszedł teraz do Audi (to inna marka Volkswagena), natomiast działania PR-owe Porsche przejął Artur Jakubczak.
- W Volkswagen Group Polska PR Porsche był częścią działu marketingu Porsche. Za PR odpowiadał Hubert Niedzielski. Niestety Hubert nie mógł podjąć pracy hybrydowej w Warszawie, więc od 1 stycznia został kierownikiem ds. PR marki Audi w Polsce (Volkswagen Group Polska) - wyjaśnia Jakubczak.
PR wydzielony z marketingu
Jakubczak dodaje, że w obecnej strukturze odpowiada za PR jednoosobowo, wspierając się agencją Top Story. - Rolę tę objąłem od 1 stycznia. W latach 2014-2020 zajmowałem się PR-em w Porsche (Volkswagen Group Polska), następnie przez 4 lata zajmowałem się produktem i szkoleniami również w Porsche i aktualnie powróciłem do PR-u - mówi Jakubczak - PR został wydzielony z marketingu, więc raportuję bezpośrednio do zarządu - dodaje.
Aktualnie Porsche Polska zatrudnia około 30 pracowników. Spółka planuje do końca roku rozbudować zespół do ponad 40 osób.
Nowa siedziba Porsche Polska w Warszawie znajduje się w budynku VIBE przy ulicy Towarowej.
Dołącz do dyskusji: Porsche wydzielone z Volkswagen Group Polska. Marketing w Warszawie