Ministerstwo Cyfryzacji wybrało agencję do kampanii mObywatela
Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczyna współpracę z domem mediowym Carat Polska przy emisji kampanii nt. aplikacji mObywatel i e-usług publicznych. To efekt kilkumiesięcznego przetargu, koordynowanego przez audytora mediowego Stars.
W sumie w przetargu wzięło udział 8 agencji mediowych. Zwycięzcę wybrano w grudniu 2024 r. - zwyciężyła agencja Carat Polska (dentsu Polska). Współpraca wystartowała dopiero w styczniu, bo od wyniku przetargu odwołała się Sigma Bis (należy do Orlenu i PZU). Krajowa Izba Odwoławcza to zaskarżenie i tym samym umożliwiła rozpoczęcie działań kampanijnych.
Dom mediowy Carat Polska będzie obsługiwał emisję kampanii nt. e-usług publicznych co najmniej do końca 2025 roku. Od lutego przejmie m.in. odpowiedzialność za emisję uruchomionej w listopadzie 2024 r. kampanii „mObywatel ma łatwiej”.
– Kampania promująca mObywatela ma szczególne znaczenie dla Ministerstwa Cyfryzacji, ponieważ ma pokazać obywatelom, jak wiele ważnych spraw mogą zrealizować dzięki aplikacji rządowej i e-usługom administracji. Doceniamy przy tym zaangażowanie i profesjonalizm, jakie wszystkie domy mediowe włożyły w przygotowanie swoich ofert w naszym przetargu. Liczymy, że kolejne przetargi będą się cieszyć równie dużym zainteresowaniem – podkreślił dyrektor Biura Komunikacji w Ministerstwie Cyfryzacji, Marek Gieorgica.
Carat Polska najwyżej oceniony
Domy mediowe rywalizowały o obsługę budżetu na poziomie 10 mln zł brutto, który uwzględnia wszystkie media poza telewizją. Każda z przedstawionych ofert w przetargu została starannie przeanalizowana przez komisję przetargową – nie tylko pod względem cenowym, ale także pod względem jakości przedstawionej propozycji strategii kampanii (40% wartości oceny). Oferta Carat Polska została oceniona najwyżej.
– Niezmiernie się cieszymy, że Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło nam odpowiedzialność za realizację kampanii promującej aplikację mObywatel oraz e-usługi publiczne. W Carat Polska stawiamy na innowacyjne podejście i precyzyjne dopasowanie strategii mediowej do oczekiwań naszych partnerów. Cieszymy się, że nasza oferta została doceniona zarówno pod kątem jakości, jak i efektywności. Mamy nadzieję, że nasza współpraca z Ministerstwem Cyfryzacji przyczyni się do jeszcze szerszego dotarcia do obywateli z informacjami o korzyściach płynących z cyfryzacji usług publicznych – komentuje Elżbieta Kudelska, client partner, Carat (dentsu Polska). Jej zespół będzie odpowiedzialny za emisję kampanii.
Przy przetargu korzystano ze wsparcia audytora mediowego Stars.
Kampania „mObywatel ma łatwiej”
Koncepcję kreatywną oraz materiały promocyjne do kampanii „mObywatel ma łatwiej” przygotowała agencja GoldenSubmarine. Kampania ruszyła w listopadzie 2024 r.
W następnych odsłonach promowane będą kolejne funkcje aplikacji mObywatel, a także portal internetowy mObywatel oraz profil zaufany. Prace kreatywne będą po stronie GoldenSubmarine, natomiast emisja kampanii i propozycja kanałów mediowych po stronie Carat Polska. Obecna odsłona kampanii potrwa co najmniej do końca 2025 roku.
Kampania i umowy z wykonawcami są współfinansowana z funduszy unijnych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027.
Dołącz do dyskusji: Ministerstwo Cyfryzacji wybrało agencję do kampanii mObywatela