O samochodach w sieci. Liderem otoMoto, mocno w górę motoryzacja na Dziennik.pl
Wśród serwisów motoryzacyjnych na czele jest otoMoto, wyprzedzający dotyczące tej tematyki sekcje Dziennik.pl i Interii oraz Auto-swiat.pl. Na podobnie długo jak otoMoto internautów przyciąga dział motoryzacyjny OLX.
Dane z badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że w grudniu 2024 roku otoMoto (Grupa OLX) odwiedziło 6,15 mln użytkowników, czyli 20,66 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 38 minut i 32 sekundy.
Sekcja motoryzacyjna Dziennik.pl (Infor PL) miała 1,5 mln odwiedzających mniej. Przyciągnęła 4,62 mln internautów (15,54 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 minuty i 50 sekund.
CZYTAJ TEŻ: Awans w Inforze. Dziennik.pl z nowym szefem
Powyżej 4 mln użytkowników miały też kolejne witryny z zestawienia. Auto-swiat.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował w tej kategorii 4,41 mln odwiedzających, 14,81 proc. zasięgu oraz 5 minut i 53 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a dział motoryzacyjny Interii – 4,16 mln użytkowników, 13,97 proc. zasięgu oraz 5 minut i 32 sekundy średniego czasu. Z kolei analogiczną sekcję Onetu (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 854,1 tys. internautów (2,87 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 minuty i 22 sekundy.
Najdłużej na otoMoto i w sekcji motoryzacyjnej OLX.pl
Oprócz otoMoto w rankingu jest inna platforma ogłoszeniowo-sprzedażowa należąca do Grupy OLX – część motoryzacyjna OLX, która przyciągnęła 3,68 mln internautów (12,35 proc. zasięgu), każdego średnio na 41 minut i 50 sekund.
Z kolei Moto.pl (Agora) odwiedziło 3,37 mln internautów (11,32 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 3 minuty i 37 sekund. Niżej w zestawieniu są dwie witryny należące do Grupy Wirtualna Polska. Autokult.pl zanotował 2,74 mln użytkowników, 9,22 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 5 sekund średniego czasu korzystania, a Autocentrum.pl – 1,79 mln odwiedzających, 6,02 proc. zasięgu oraz 5 minut i 15 sekund średniego czasu.
Dział motoryzacyjny Spidersweb.pl odwiedziło zaś 1,06 mln internautów (3,58 proc. zasięgu), z których każdy spędził przeciętnie 3 minuty i 17 sekund.
W porównaniu z listopadem otoMoto straciło 252,1 tys. użytkowników (3,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 2 minuty i 39 sekund (6,4 proc.). Z kolei Auto-swiat.pl zanotował spadek o 377,1 tys. odwiedzających (7,9 proc.) i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania (11,5 proc.), a Autokult.pl – o 332,1 tys. użytkowników (10,8 proc.) i 7 sekund przeciętnego czasu (2,8 proc.).
CZYTAJ TEŻ: Jak dzienniki radzą sobie w internecie? „Super Express” przed „Faktem”
Za to w dziale motoryzacyjnym Dziennik.pl liczba internautów poszybowała w górę o 1,42 mln, czyli o 44,1 proc., a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 12 sekund (5,5 proc.).
Moto.pl zyskało zaś 141,9 tys. użytkowników (4,4 proc.) i 21 sekund przeciętnego czasu korzystania (11,8 proc.). Natomiast w sekcji motoryzacyjnej na Interii ubyło 617,4 tys. internautów (12,9 proc.), a na OLX.pl – 550,3 tys. (13 proc.). Przy czym w pierwsze witrynie średni czas spędzony przez każdego wzrósł o 15 sekund (4,7 proc.), a w drugiej – o 4 minuty i 18 sekund (11,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: O samochodach w sieci. Liderem otoMoto, mocno w górę motoryzacja na Dziennik.pl