Zalando w kampanii „Wyraź swoje piękno” promuje wprowadzenie kosmetyków do swojej oferty
Platforma modowa Zalando poszerza swoją dotychczasową ofertę o kategorię beauty. Będzie można kupić na niej kosmetyki takich marek, jak GLOV czy Estée Lauder. Wspiera to kampanią reklamową pod hasłem „Wyraź swoje piękno".

Jak podaje Zalando, wartość polskiego rynku kosmetycznego wynosi obecnie około 16 mld zł, co daje Polsce 6 miejsce pod względem wielkości w Europie. Do 2021 r., według prognoz, ma wzrosnąć aż do 20 mld zł. Szczególnie dynamicznie rozwija się w Polsce w tym segmencie sprzedaż internetowa - 27 proc. Polaków kupuje kosmetyki w sklepach online. To najwyższy wskaźnik w Europie, gdzie średnia wynosi 21 procent. Blisko 40 proc. ankietowanych deklaruje, że w przyszłości będzie kupowało perfumy, kremy i inne artykuły do pielęgnacji wyłącznie w sklepach internetowych.
Zalando postanowiło wykorzystać ten trend i wprowadziła do swojej oferty kategorię kosmetyków. Teraz poszerza ją o produkty topowych marek m. in. grupy Estée Lauder, takich jak M.A.C., Glamglow i Bumble and Bumble a także Oribe, NYX oraz polskiej marki Glov. Polscy klienci będą też mogli zakupić na platformie popularne perfumy DKNY, Tommy Hilfiger czy Aramis. R
- Wprowadzając kategorię beauty w Zalando robimy naturalny krok w kierunku pozycjonowania się jako miejsce pierwszego wyboru dla produktów modowych i lifestylowych w Europie. Asortyment urodowy pozwoli naszym klientom na dokonywanie zakupów w jeszcze bardziej komfortowy sposób – odzież, akcesoria, obuwie i kosmetyki w ramach jednego zamówienia. Chcemy bezproblemowo zintegrować produkty kosmetyczne z modą i sprawdzić jak zareagują na to nasi klienci w Polsce. Już teraz widzimy, że są na to otwarci. 60 proc. użytkowników Zalando kupujących kosmetyki, podczas tych samych zakupów wybiera także odzież, co dowodzi, że obie oferty idą ze sobą w parze - mówi Pamela Wade-Lehman, head of beauty w Zalando SE.
Po premierze kategorii beauty w Niemczech i Polsce Zalando wprowadza również ofertę kosmetyków na pięć nowych rynków: Szwecję, Danię, Francję, Belgię i Włochy.
Kampania „Wyraź swoje piękno"
Wraz z poszerzeniem asortymentu kosmetycznego w Zalando i wdrożeniem go na platformę w innych krajach, rusza kampania marketingowa pod hasłem „Wyraź swoje piękno", prezentująca niekonwencjonalny punkt widzenia piękna. Zgodnie z dotychczasową strategią komunikacyjną, Zalando koncentruje się na umożliwieniu klientom wyrażenia siebie i swojego indywidualizmu.
Kampania obejmuje telewizję, outdoor, kanały digital oraz reklamy prasowe.
Dołącz do dyskusji: Zalando w kampanii „Wyraź swoje piękno” promuje wprowadzenie kosmetyków do swojej oferty