YouTube rusza do walki o telewidza
YouTube zapowiedział uruchomienie blisko 100 nowych kanałów z oryginalnymi programami, dzięki którym serwis chce rywalizować z tradycyjnymi stacjami telewizyjnymi.
O gruntownej przemianie YouTube nieoficjalnie mówiło się już od kwietnia tego roku (więcej na ten temat). Kolejne informacje o nowych kanałach w serwisie, z nadawanymi o określonych godzinach oryginalnymi programami, pojawiły się we wrześniu (więcej na ten temat).
Teraz należący do Google serwis oficjalnie ogłosił, że pierwsze nowe kanały z oryginalnymi programami zostaną uruchomione jeszcze w listopadzie, a następne będą się sukcesywnie pojawiały w przyszłym roku.
W sumie powstać ma 96 takich kanałów, koncentrujących się wokół pięciu kategorii tematycznych - sport, muzyka, newsy i edukacja, lifestyle i popkultura. Wśród partnerów, z którymi nawiązano współpracę, są m.in. Red Bull, Tony Hawk, MLS, Thomson Reuters, The Wall Street Journal, Hearst Magazines, FremantleMedia, Lionsgate, IGN Entertainment, Madonna, Jay Z, Shaquille O'Neal i Ashton Kutcher.
YouTube zapowiada, że kanały będą dostępne dla użytkowników z całego świata, korzystających z dowolnych urządzeń z dostępem do sieci. Z szykowaną przez serwis ofertą można zapoznać się na tej stronie (więcej na ten stronie). Z kolei tutaj można się zapisać na newsletter, dzięki czemu informacje o uruchomieniu kolejnych kanałów dostaniemy na skrzynkę e-mail.
Dołącz do dyskusji: YouTube rusza do walki o telewidza